KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2011. június 17., péntek

Szarvasbogár ajándékba

Évtizedek óta nem láttam szarvasbogarat. Hallhatták talán valamikor az unokáim, hogy érdekelnek ezek a szép rovarok, vagy csak köztudott "bogarasságom" okán, tény, hogy az egyik este nagy örömmel hoztak nekem egy hím példányt egy befőttes üvegben. AJÁNDÉKBA! Már sötét volt a fotózáshoz, el kellett tennünk másnapra. Tegyük egy cipős dobozba, levelekre! - mondtam és így cselekedtem. Meg is kéne etetni - mondták a gyerekek. Papa, tényleg, mit eszik a szarvasbogár???
 Jó kérdés! - vakargattam tanácstalanul a fejem.
Még jó, hogy van internet... Az ott olvasottak szerint készítettem neki egy kevés hígított virágmézes löttyöt és egy műanyag fedélen betettem hozzá, majd jóéjszakát kívánva rátettük a tetőt a dobozra.
Volt bennem némi izgalom, hogy nem pusztul-e el a védett, 2000 forintot érő (!) bogaram, az ajándékom.
Reggel megnyugodva tapasztaltam, hogy a szarvasbogár békésen szívogatja a cukros lét és láthatóan jól érzi magát.


Így aztán kezdődhetett a fotózás, íme néhány kép:





De mi legyen vele ezután? Nyilván szabadon engedem, talán Horányban, ahol sok a tölgyfa ( mégsem láttam ott egyetlen árva példányt sem ). Mindenesetre még egy ideig visszatartom kosztra- kvártélyra, mert a gyerekek megígérték, hogy keresnek neki egy ellenfelet és majd rendezünk szarvasbogár viadalt. Jó lenne...
ha már szarvasviadalt nem tudok fényképezni... :)

2 megjegyzés:

  1. Én is régen láttam szarvasbogarat, ezért megörültem fotóidnak. Régen biztos több volt, emlékszem egyszer még Gábor fiam gyerekkorában vele együtt is sikerült egyet lefényképeznem.
    Tegnap Pázmándon rengeteg lepkét láttam korán reggel, úgy látszik akkor rajzanak ki. Két nappali pávaszemet sikerült is nagy nehezen lefotóznom (nem tudtam megfelelően megközelíteni őket), nem olyan jók a képek mint a Te fotóid, de azért küldök belőlük e.mail-en.

    VálaszTörlés
  2. Lehet, hogy most sincs kevesebb szarvasbogár, csak mi járunk kevesebbet az erdőben? :)
    Várom a fotóidat.

    VálaszTörlés