KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2010. április 1., csütörtök

Darvak a csodaréten

A tavasz immár feltartóztathatatlan. Érződik a levegőben, látszik az ég kékjén, a szőkülő fűzfákon, a vetések üde zöldjén. És persze a madarakon. A téli madársereget felváltja az érkezők sokasága.
Az esős délelőttöt napfényes délután követte tegnap Turán. Nem is maradhattam a házban, hívott a határ.

A füzes gyepén seregélyek táplálkoztak, időnként továbbrebbenve.



A tavaszi vetéseket takaró barna földön billegetők szaladgáltak és szedegettek.







Máshol a fácánok rejtőztek a zöldellő vetésben. Még egy-két hét és már teljesen eltakarja őket a szárba szökkenő gabona.







Átcikázott előttem az első idei fecském, máshol egy magányos gólyával találkoztam.

Az igazi meglepetést most is az általam csodarétnek elnevezett terület szolgáltatta. Alig akartam hinni a szememnek, mert, amint óvatosan kiléptem a nád mögül, a távolban három békésen legelésző darvat pillantottam meg. Darvak Turán?
Igyekeztem észrevétlenül feléjük lopózni, de egyikük azonnal felfigyelt. Nem véletlenül tartottak a középkori udvarokban darvakat őr-madárként. Az éber madarak lassan továbbsétáltak, mégpedig egy őz felé.




A megriadt őz megiramodott, felriasztva a darvakat.




Azok szárnyra kaptak, de a rét túloldalán ismét leszálltak.




Még percekig néztem a gyönyörű madarakat, melyek miatt az utóbbi években minden ősszel ellátogatok a Hortobágyra, de mégsem tudok közelebb kerülni hozzájuk, mint ezúttal, teljesen véletlenül.
Jó volna tudni, hogy hosszú vándorútjukat csak egy-két órára, vagy netán hosszabb időre szakították meg a turai rét kedvéért?
Egy biztos: a csodarét ismét rászolgált a nevére!

6 megjegyzés:

  1. Örülök,hogy meghívtál! A történetet a fotók még szebbé teszik.

    VálaszTörlés
  2. antasztikus helyen laksz! Nagyszerűek a képek. Nekem ezek a cserkeléses, spontán fotók sokkal jobban tetszenek, mint az izzadságszagú sasos képek a sasetetőkről, és a madáritatókról.
    Még ha technikailag nem is lehet úgy kivitelezni, de bennük van a "vadászat" izgalma, és öröme.

    2010. április 1. 21:58

    VálaszTörlés
  3. Nagyszerű kis tavaszi sorozat, igazi csemegével ! Tényleg jó hely ez a Tura, még jó hogy ilyen közel van..:D

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a viszonzott bejegyzést, de a tanulásról írtakat inkább fordítva gondolom :)
    Sok hasonló kirándulást kívánok!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a csodálatos vizuális élményt a fotói által ! Ildikó Tóalmásról

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megtisztelő számomra a véleménye. Köszönöm szépen.

      Törlés