KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2010. április 26., hétfő

Búbosbankáim

Gyerekkorom óta kedvenc madaraim a bankák. Akkoriban veteményes kertünkben sok kárt okoztak a szapora lótücskök. A jó zsákmány reményében jártak hozzánk ezek a különleges madarak és én szájtátva figyeltem, amint hosszú csőrükkel ügyesen bányászták ki a föld alól a kártevőket.

Pár éve a Szentendrei szigeten láttam viszont kedvenceimet. Egyszer egy egész család szállt le előttem, a felnőttek a zsákmányszerzést oktatták a már röpképes fiókáknak, akik azért még az etetést is kikunyerálták.




Fészkelő helyeik közelében azóta is találkozhatom velük, amint az úton szaladgálnak és csákányoznak. Most éppen a családalapításra készülnek és párosával járnak. Legutóbb érdekes megfigyelést tettem: a nászra készülve a hím madár ajándékot nyújt át a tojónak, ezzel mintegy bizonyságát adva megbízhatóságának, a költés idején a megfelelő táplálás biztosításának. A kitartó udvarlás előbb-utóbb eléri az eredményét. Hasonló dolgot eddig csak a gyurgyalagoknál láttam.



Az alábbi friss felvételem szerencsés pillanatot ábrázol: a földből kibányászott pondrót a madár magasra dobva nyeli le.

Két éve turai kertünkben egy bankaodút helyeztem el, várva, hogy a közelben portyázó búbosbankák felfedezzék és elfogadják. Jellegzetes huppogásukat halljuk is néha, így reménykedünk.

1 megjegyzés:

  1. Gyönyörű madarak, és képek! Felénk jóval ritkábbak, szökő évente ha egyszer találkozom velük.

    VálaszTörlés