KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2012. február 6., hétfő

A havazás másnapján

Hiányoltuk a havat és a hideget, hát most megkaptuk! Nem hiába mondják, hogy nem eszi meg a kutya a telet...
Tegnap reggelre a havazás a szállingózásig mérséklődött. Hozzáfoghattam a hó lapátoláshoz, amely ugyan nem tartozik a kedves foglalatosságaim közé, de most a derengő napsütésben szinte élveztem. Az előző nap leesett tíz centis finom porhó eltakarítása nem okozott nagy megpróbáltatást.  Tíz órakor már a lesnél voltam, a mínusz tíz fokra tekintettel egy extra takarót is vittem magammal. Kihelyeztem a húst, kiegészítettem a napraforgó mag kínálatot és behúzódtam a kuckómba. Hamarosan újra beindult az madár élet körülöttem. A verebek fürtökben lógtak az etetőn, a cinkék alig fértek tőlük a kajához. A hó tetejére kivert magokat sármányok, erdei pintyek szedegették és az idei első fenyőpinty is megjelent.


Egy citromsármány olyan közel jött, hogy csak portrét csinálhattam róla.


Már régóta csupán egyetlen meggyvágó teszi tiszteletét nálam és rögtön beül az etetőbe falatozni. Egy szemtelen veréb miatt kivételesen az ágon is megmutatta magát.


Az utóbbi időben odaszokott közép fakopáncs többnyire az etető oldalán lógva kopácsolta a szotyit, de egyszer jobban fotózható helyen mutatkozott.


A többi fakopáncs inkább a hús iránt érdeklődött, de néhány cinke is megkóstolta a csirkét. A szajkók egymást hajkurászták és lopkodták a húscafatokat.


A nagy hideg miatt az ölyvek sem voltak olyan tartózkodóak, mint máskor. Három példányt láttam a les közelében, melyből kettő le is szállt a csalira. Hiába, az éhség nagy úr!





Örömmel tapasztaltam, hogy közelebbi tuskón is volt kapás. Majd csak közelebb jönnek megint!


Egy fácán kakas is benézett a les elé. Ő még nem járhatott nálam, mert nem riasztotta meg a fényképezőgép kattogása.


A kiszóródott magokat és a kukoricát keresve kapirgált a les körül.


Hirtelen elmenekülésének okát kutatva egy gyönyörű héját láttam a les felett elrepülni. Ha egyszer ő is beülne a fényképezőgépem elé! 
A három és fél óra a nagy forgalomban úgy repült el, mint néhány perc. A takaró jó szolgálatot tett, csupán a lábam akart lefagyni a hótaposóban. Erre még ki kell találnom valamit. Sajnáltam otthagyni az élmények tárházát, de a mögém került nap lapos fényében a fák árnyéka kezdett bekúszni a látótérbe, csökkentve a jó kép készítésének esélyét. Az ölyvek meg már úgyis jóllaktak. Így hát szedelőzködtem és indultam hazafelé. Sebaj, lesz még hó, napsütés és marad még bőven fotózni való madár és esemény.


12 megjegyzés:

  1. a 10-es kép nagyon tetszik...
    az lett a telómon háttérképnek :-)

    VálaszTörlés
  2. Hát ez pazar!A középfakopiért most én irigykedem!
    Nálunk az éhség nem nagy úr,vagy az ölyvek téliálmot alszanak,vagy nemtom mi van,de nem jönnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fakopi rendszeresen bejár. Szilárd ma nagyon szépen megfotózta. Lehet, hogy az ölyveid egy dögre járnak valami nyugodt helyen.

      Törlés
  3. Irigylésre méltó felhozatal, csak kapkodtam a fejem a hosszasan sorolt fajlistán.
    Szóval akkor most a héjáért drukkolunk?
    Tudod mit szoktam a kitartásodról írni...? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, örvendetesen sok madár jár a népkonyhámra. Az unalomig ismerteket már nem, de az újakat igyekszem bemutatni. A héja olyan mértékű szerencse lenne, amilyen nekem sosem volt...De legyen igazad! :)

      Törlés
  4. Kedves Endre!!

    Szép nap lehetett ez is! Mi pórul jártunk vasárnap. Elakadtunk a kocsival a gáton , úgy kellett haza huzatni a Laci kocsiját .Így a fotózás elmaradt!:) Gratulálok a fotókhoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban szép nap volt. Sajnálom, hogy meghiúsult a fotózásotok. Majd legközelebb!

      Törlés
  5. Újabb szép fotótermés! Gyűjtöttem is be belőle!

    VálaszTörlés
  6. Ezek is nagyon szépek.:)

    VálaszTörlés