KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2012. február 8., szerda

Dupla műszak

Addig üsd a vasat, amíg meleg! - mondja a közmondás. Ezt én a mostani helyzetemre így módosítom: addig készíts téli képeket, amíg van hó! Bár az időjósok szerint még hosszan kitart a fehér lepel, én azért igyekszem a lehető legtöbb időt a szabadban tölteni. A baj csak az, hogy bármennyi réteg ruhát húzok is magamra, "fagyállóságom" legfeljebb három óráig tart. Tegnap délelőtt és délután is kiültem.
A lesemnél elsősorban az új vendégeket kerestem. Legutóbb csak egy fenyőpinty, tegnap már nagyon sok jelentkezett. A hím különösen színes.


Az erdei pinty hímje sem marad le a szépségversenyben.


Eddig furcsa módon mindig csak fácán kakasok látogattak, ezért örültem meg egy betévedt tyúkocskának.


Öltözéke kevésbé díszes, mint a kakasé, de így is tetszetős.


Azért a kakas is benézett pát szem ingyen kukoricáért.


Délután az erdei leshez mentem, ahol előző nap Józsi barátommal hiába vártunk három órán át a szarvasokra. A kavargó szél elárulta  az ottlétünket a jó szimatú állatoknak, ezért távol maradtak.
Józsi ötletes szélirány jelzője, a selyemszálra függesztett madártoll a másodszori próbálkozás alkalmával is veszettül csapkodott és bizony sokszor lendült az állatok várható érkezésének irányába. Egy óra kétségek közötti tétlenkedés után végre megjelent egy muflon jerke és vele négy egyívású fiatal kos. Sokáig várakoztak a fák között, mielőtt közelebb jöttek.



Mindvégig nyugtalanok voltak, végül jobbnak látták odébbállni. Ismét egy óra várakozás a hidegben, majd feltűntek a várva-várt szarvasok.


Nem jöttek közelebb, a fák között bizonytalankodtak.


A csapat legszebb bikája lehorgonyzott a völgy bejáratánál és félig fedezékben szimatolt.


Hiába az ízletes széna csábítása, szaglásuk és ösztöneik nem engedték őket közelebb. Hirtelen megfordultak és az egész csapat megfutamodott.


Ennyi nekem is elég volt, sietve elhagytam a helyszínt. Távollétemben az állatok nyugodtan megtölthették a bendőjüket és remélhetőleg elegendő energiát nyertek aznapra. Szükségük is lesz rá a csikorgó hideg éjszakák elviseléséhez. Bocsánat, hogy zavartam! 

13 megjegyzés:

  1. jól mondod, ütni kell...mi is megyünk hétvégén megint :-)

    VálaszTörlés
  2. Sajnos a munka mellett túl kevés a szabadidő ,pedig hogy elterveztem,hogy ha lesz hó semmiről nem maradok le!Egy-két nagyvad rám férne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen...Én könnyen vagyok nyugdíjasként. :)

      Törlés
  3. Nagyon klassz képek. :)

    VálaszTörlés
  4. Irigykedem ismét a felhozatal miatt - ismét pozitív értelemben :) Gratulálok, a nagy hidegben igazán megszenvedsz a fotókért. Sajnos nekem ebben az évben még a gép sem volt a kezemben. A kialakult Malév helyzet miatt esélyem sem lesz, annyi plusz munka van. Ez a tél elmegy havas fotó nélkül :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát szenvednem azért nem kell! Jól felöltözöm, legfeljebb a lábam fázik egy kicsit, de ezért az élmények kárpótolnak. Sajnálom, hogy így alakulnak a dolgaid, de minden véget ér egyszer, ez a rossz periódusod is. Kívánom, hogy mielőbb gépet vehess a kezedbe!

      Törlés
  5. Szereztem egy szép erdei pintyet a gyűjteményembe, és a szarvasok is nagyon tetszettek, növeltem velük a készletet! Örülök, hogy ilyen jól ki tudod használni ezt a havas időszakot, én is járok ki a szabadba, de egy helyben nem bírnám ki 3 óráig. Nekem inkább a kezem fázik leghamarabb, így legutóbb már kesztyűben fotóztam, egyelőre csak Budapest területén.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy értékeled a képeimet. Gondolhatod, hogy én is kesztyűt viselek és abban is kattintgatok. Bár nálam az a könnyebbség, hogy a gép állványon van előttem, így csak a gombot kell nyomnom. :)

      Törlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű képek. Élvezet nézegetni őket. ☺

    VálaszTörlés