KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2012. február 10., péntek

Fácánkakasok

Tegnap a szokottnál később ültem a lesbe. Lassan indult újra a jövetelemmel megzavart madár sereg rohama, mintha addigra már elteltek volna a mindig újratöltött svédasztal étkeivel. A szajkók és a fakopáncsok csak a húst csipegették és a fán figyelő ölyv békésen hagyta, hogy dézsmálják a táplálékát. A bejáró kis madarak minden faját megörökítettem már, újak hiányában sokáig nem is kattintottam, csak figyeltem a körülöttem zajló életet és  gyönyörködtem benne. A karvaly megjelenése kétszer is hosszú csendet parancsolt, a kicsik rémülten lapultak a kökénybokorban. Aztán a ragadozó távoztával néhány cinke szegte meg elsőként a kijárási tilalmat, hetykén ugrottak az etetőre. Őket aztán nagy szárny suhogással követték a mezei verebek. 
Először akkor kaptam a fényképezőgéphez, amikor szép csendben besétált a látótérbe három színpompás fácánkakas. Mohón kapkodták fel az etetőről kivert napraforgó szemeket és kapirgálták ki a hó alól a kukoricát. Nagyon iparkodtak, mint akik tudják, hogy más tulajdonát lopkodják és nem is maradtak sokáig.
Ezúttal egész alakos képeken mutatom meg a havas háttérben különösen feltűnő szépségüket.











10 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek, a fehérség még jobban kiemeli a színeket.

    VálaszTörlés
  2. Tényleg szépek ezek a kakasok a hóban.

    VálaszTörlés
  3. Ezek a fácánkakasok amúgy is nagyon szépek, de így a hóban csodaszépek! Persze a jó Fotós is kell hozzá!

    VálaszTörlés
  4. Miklós, Péter és Jenő! Megtisztelő számomra, hogy tetszenek a képek és köszönöm, hogy ezt le is írtátok.

    VálaszTörlés
  5. Valóban szépek!Én szívesen elnézegetném szokásos,gyakori kismadarakat is!Persze ez nem javaslat,vagy kívánságműsor,csak vélemény!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a véleményt. Az okok, amiért a kismadarakat nem fotóztam: 1) hogy nem akarom untatni az olvasókat, 2) a havazás miatt befedtem az etetőt és ez így nem túl fotogén.

      Törlés
    2. nem untatsz, szép fotókat egész nap elnézegetek :-)

      Törlés
  6. Nagyon szépek ezek a fàcànkakasok,klassz fotok.

    VálaszTörlés