KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2011. február 21., hétfő

Egy különös utazó

Ezt a bejegyzésemet csaknem négy évvel a megjelenése után hirtelen egy nap alatt csaknem 500-an lapozták fel Szlovákiából. Szeretném tudni, hogy mi a hirtelen érdeklődés oka. Talán most éppen arrafelé jár Robert, alkalmi ismerősöm? Kérem, aki tudja a választ, írja meg nekem, akár itteni megjegyzés formájában, vagy az endre4@gmail.com email címen. Köszönöm! 

2014.10.09. Sz. E.           

.....
Tahitótfalu legszűkebb, egyirányú utcáján láttam meg az autóm előtt a kutyás embert, akinek állatai az egész sávot elfoglalták. Némi bosszankodással haladtam el mellettük és csak ekkor vettem észre, hogy egy kutyafogat és hajtója poroszkált előttem. Eszembe jutott, hogy néhány éve még rendeztek a szigeten kutyaszán versenyt, talán egy versenyző jön edzést tartani, hó hiányában kocsival....Mindenesetre érdekes fotótéma!- gondoltam és félreállva előkotortam a fotómasinámat a csomagtartóból. Bevártam őket és megkérdeztem a hajléktalan külsejű férfit, nem bánja-e, ha készítek néhány felvételt?



Meglepetésemre németül szólalt meg és tegező módban, de cseppet sem bántó közvetlenséggel kérdezgetni kezdett. Beszédbe elegyedtünk. Kivácsiskodásomra elmondta, hogy Robertnek hívják, belga származású és 22 éve járja Európát. Most a túlodalról jön -Kisoroszit és Vácot említette -és éppen Szentendrére tart.
Napcserzett, mosdóvizet régen látott arca, piszkos ruházata, kiskocsijába gyömöszölt szegényes holmija, egész megjelenése szöges ellentétben állott a belgákról kialakult általános képpel, egyénisége mégis rokonszenvet keltett.


A falun kívül ismét bevártam. A csomagtartóból a vendéglátásra szánt dobozos sörrel kínáltam, amelyet visszautasított. Ő nem iszik alkoholt - mondta öntudatosan - de ha segíteni akarom, az állatainak adjak valamit. Szerencsére kutyatáp is volt nálam. Megkérdeztem, hol fog megszállni? Mosolyogva egy útmenti kis tisztásra mutatott. Akár itt, vagy bárhol, ahol a kutyáimmal elférek! - mondta büszkén. És vajon miért csinálja ezt? Azt mondja, még ifjú korában egy temetőben fogadalmat tett: megmutatja az embereknek, hogy mindenkinek kell legyen egy célja az életben és annak elérése nem az anyagi javaitól függ. Távolabbi uticéljaként a boszniai Mária kegyhelyet, Mezsdugorjét jelölte meg. Elmondta, hogy útja során a Szentlélek vezérli és az állatok is szólnak hozzá. Furcsa, de éppen akkor hatalmas varjúsereg jelent meg felettünk nagy károgással.



Látod, ezek a csodálatos madarak is azért jöttek, hogy megerősítsenek! -mutatott a felettünk keringő varjakra. Közben kiderült, hogy félreérthetett valakit, mert a szigetről hídon át akart Szentendrére menni. Miután megértettem vele, hogy ez a híd még csak a mesében és néhány hiszékeny szigetmonostori polgár képzeletében létezik, vissza kell forduljon az egyetlen létező hídhoz Tahi felé, aztán tovább a 11-es úton Szentendrére. Megköszönte a segítséget, kifejezte háláját, hogy egy napos késedelemtől kíméltem meg útmutatásommal, megfordította a kutyákat és búcsút intett.



Bevallom, hogy minden furcsasága ellenére nagy hatást tett rám ez az ember. Tisztelem a hitét, bátorságát, szabad szellemét és nemes célját. Jó utat kívánok neked, Robert!

18 megjegyzés:

  1. Köszönöm a beszámolót!!!!!Ez az utolsó mosolygós kép nekem egy tisztalelkű,intelligens férfit mutat.
    Jól tetted,hogy leálltál vele beszélgetni.
    Magamra értem elsősorban,hogy mennyire sablonokban gondolkozunk.Aki kilóg a sorból,az már kissé gyanús,de mindenképpen furcsa.
    Pedig néha bennem is ott a vágy,hogy kilógjak a sorból....

    VálaszTörlés
  2. Bár nem vagyok portréfotós, ezzel a képpel mégis elégedett vagyok, mert visszaadja ennek a különös embernek a rokonszenves egyéniségét. Bár nem cserélnék vele, én is irigylem a bátorságát.

    VálaszTörlés
  3. Ez aztán igazán különleges élmény! Örülök, hogy elmesélted és dokumentáltad a képeiddel.
    Biztosan kerekes alkalmatosságot húznak a kutyái, mert havat nem látok. Nem lehet egyszerű útjuk,szívből remélem, hogy sok olyan barátságos magyar emberrel találkozik, mint te vagy.
    Jó utat Robert, kutyák!!! (Ha erre vetődnétek, mi szívesen látunk benneteket:-))

    VálaszTörlés
  4. Jól gondolod, egy három kerekű kis kocsit húznak a kutyák, de Robert is segít nekik a hajtásban. Az első kerék kormányozható.
    Kár, hogy nem jutott eszembe, hogy benneteket ajánljalak, akkor nem kellett volna a szabadban éjszakázniuk. :) Bár remélem, volt és lesz továbbra is, aki szállást és támogatást ad nekik.

    VálaszTörlés
  5. Szia, köszönöm, hogy ilyen lelkes fotós vagy. Ha nem így lenne, nem ismertem volna meg ezt a modern mesét: bátor, romantikus élet, bírni az állatok nyelvét, az egész világon, minden csillag alatt otthon lenni. Néhány nagy író, meseíró tollára való történet.
    Abban is igazat adok neked, hogy Hercule Poirot alakját ismerve, nem ez a nemzet jutott volna eszembe, nekem sem.

    VálaszTörlés
  6. Engem is megkapott a kutyafogatos ember története, és hogy azt milyen szépen megörökítetted, de a Többiek ezt már sokkal jobban leírták, mint ahogy én tudtam volna. Így csak annyit teszek hozzá, hogy nagyon tetszik a második kutyás fotó és persze a portré is!

    VálaszTörlés
  7. katának: minden meseszerűsége dacára van valami irigylésre méltó ebben a belgában.

    VálaszTörlés
  8. Jenőnek: a kutyás kép csak rutin felvétel, én leginkább a portrénak örülök. Jól jellemzi ezt a különös embert, már amennyire rövid találkozásunk során megismerhettem őt...

    VálaszTörlés
  9. A fenti bejegyzésre reagálnék, ha esetleg más még nem tette meg: igen a kutyás ember jelenleg Szlovákiában tartózkodik. Tegnap este Hidaskürtön (Mostová) volt éppen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Kiki! Azt viszont még most sem tudom, hogy miképpen jutottak el az érdeklődők a blogomig? Valami nagy olvasottságú helyen lehetett belinkelve?

      Törlés
  10. " Ez a fáradt vándor szállást kért éjszakára a falunkban. Kipihenve fáradalmait friss erot gyujtve a délelott folyamán továbbment. Jó emberek mindenhol vannak, akik csekély igényeit kielégítik. Enni adnak neki és kutyáinak is, és úgy támogatják, ahogy tudják. Azt mondta, Galántára tart, de a másik irányba indult el. Neki mindegy, hogy mikor ér oda, de most ezt tuzte ki célul. Kár, hogy a fényképet nem tudtam feltolteni, amit róla készítettem." (Feketenyék) ...ezzel a bejegyzéssel indítottam, mután az On Fotónaplóján megtaláltam ezt a csodálatos portrét...aztán már mindenki az idegenrol beszélt, rá volt kíváncsi, ha ilyen nagy lett a Fotónapló látogatottsága. Végül három éjszakát töltött a falunkban, majd Galántára tartott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Margit!
      Köszönöm szépen a híradást és szeretném látni az Ön róla készített fényképét is. Esetleg a facebook-on?

      Törlés
  11. Örülök, hogy rátaláltam erre a blogra. Nagyon érdekes és értékes ez az Ön oldala. Teljesen ráillik a kép, amit leírt a vándorról. Ám egy valami azóta bizony megváltozott. Manapság a folyékony kenyér is szorosan hozzátartozik a mindennapjaihoz. A fénykép a facebook-on az oldalamon megtalálható.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Sajnálom, hogy a kutyafogatos ember találkozásunk óta ivásra adta a fejét. Igaz, azóta lassan négy év telt el ...
      Érdekes, amit magánban írt nekem, hogy még a helyi politika is foglalkozott vele.

      Törlés
  12. Tényleg érdekes, kissé hóbortos, de tisztelem benne, hogy a kitűzött célját megvalósítja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, látom, megtaláltad és elolvastad. Mint már oly sokszor, most is egyezik a véleményünk.

      Törlés
  13. Most olvastam először, és nagyon tetszett a bejegyzés. Van egy magyar legény, aki ekhós (nem echós!) szekérrel járja az országot, hasonló, de kissé komfortosabb módon. A neten láttam már legalább kétszer. Kívánom, hogy találkozz egyszer vele is, bizonyára jó bejegyzés/fotók lennének abból is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tippet, majd utánanézek. Örülök, hogy tetszett a bejegyzés.

      Törlés