KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2011. szeptember 14., szerda

Bőgés

Kis híján egész életemet leéltem úgy, hogy nem hallottam szarvasbőgést. Hatvan évesen  volt szerencsém első ízben "élőben" gyönyörködni a szeptemberi erdő titokzatos hangjaiban. Azóta minden évben izgalommal várom az élmény megismétlését.

Tegnap este fiatal  fővadász barátom jóvoltából és egyszersmind az ő társaságában ültem egy magaslesen. Egyszer csak megjelent a színen egy fiatal bika, néhány tehén és egy borjú. Elindítottam a videó felvételt. Károly egy papír tekercs segítségével a bőgést utánozta. Alakításának hitelességéhez nem férhet kétség, ugyanis ő nyerte ez év júniusában Pozsonyban a nemzetközi szarvasbőgő versenyt.
Úgy látszik, hogy ezúttal túl karakteresre vette a figurát, mert a valódi szarvasbika erősebb vetélytársnak vélte és megfutamodott.

3 megjegyzés:

  1. Oops! Ez nem semmi :) Nagyon jó kis felvétel és próbálkozás. Szerény véleményem szerint inkább a kis hárem ijedt meg és a bika csak őket követte idővel. De lehet, hogy rosszul látom :) Grat!

    VálaszTörlés
  2. Jól eltársalogtak :) Nekem is úgy tűnt, hogy a teheneket nem akarta magukra hagyni a bika. Lényegtelen....élőben nagyon szép élmény lehetett!

    VálaszTörlés
  3. Igazatok lehet, de a fő baj az volt, hogy a bika nem jött, hanem ment. Bízom benne, hogy lesz ez jobb is!

    VálaszTörlés