KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2011. április 21., csütörtök

Vizibiciklizés és alkony fotózás

Ma kerékpárral indultam határjárásra. A régen látott füzes réten akartam szétnézni. A földút olyan száraz volt, hogy sok helyen elmerültem a homokban és le kellett szállnom a nyeregből.


De nem jártam jobban a réthez közeledve sem. Itt már a víz miatt kellett tolnom a biciklit. Még szerencse, hogy előrelátóan gumicsizmát húztam.


A régóta tartó szárazság dacára a rét még most is egy ingoványra hasonlít.


Ha a békákat nem számítom, akkor egy állatot sem láttam azon a réten, amelyen tavaly oly sok szép kalandot éltem át. Nád, sás és mocsári gólyahír mellett még ez a virág nyílott szép számmal a területen. Utólag, az internet egyik fórumán réti kakukktorma-ként határozták meg.


 Nagy nehezen keveredtem ki a mocsárból. A szárazabb legelőn már a gyermekláncfű elnyílott egyedeire bukkantam.


Még egy különös virág is az utamba akadt. Hozzáértők szerint kónya madártej a neve.


Jó három órát tartott a kirándulásom, amelyből azt szűrtem le, hogy idén sajnos nem lesz jó fotós színhely a korábbi csodarét.
Estefelé alkonyfotózással vigasztalódtam.


 Az út szélén találtam egy virágzó vadalmafa csemetét, melynek egy sudár ágacskáját sikerült a vörös ég előtt levennem.


Csaknem teljesen besötétedett már, amikor hazaindultam.


 Szép nap volt a mai, állatfotók nélkül sincs hiányérzetem. Jól szórakoztam...

3 megjegyzés:

  1. Ez valóban szép nap lehetett, szép fotókkal, állatok nélkül is!
    A virágok nevét majd ne felejtsd el megírni, hogy betehessem őket a gyűjteményembe! Legközelebb majd én is küldök új virágokat.
    Az alkonyfotózáshoz különös érzéked és tehetséged van, egyik naplementéd sem szokványos, finomak, ízlésesek, hangulatosak, emellett látványosak!
    Szeretném, ha a horányi kis házatok várt fotóján Családod tagjai is megjelennének!

    VálaszTörlés
  2. Az egyik virág nevét már beírtam a szövegbe, a másik egyelőre még függőben van. A levele nélkül nem tudják azonosítani.
    Köszönöm a dícsérő szókat! Tény, hogy a naplementék megérintenek, hiszen én is életem alkonyán járok már. ( És ezt is szépnek találom.)

    VálaszTörlés
  3. A két ismeretlenként mutatott vadvirág kiléte nem titok immár: réti kakukktorma és kónya madártej. Az újraszerkesztett szövegben már a nevükön szerepelnek.

    VálaszTörlés