KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2013. december 1., vasárnap

Újrahasznosítás

Van talán már negyven éve is, hogy megvettem az első komolyabb, cserélhető objektíves, tükörreflexes fényképezőgépemet, egy Prakticát. Micsoda kincsnek számított akkoriban a keletnémet ipar eme kiváló terméke és a hozzá vásárolható néhány jobb Zeiss objektív! Évtizedekkel később, amikor a nagylányom érdeklődni kezdett a fotózás iránt, azzal gyakorolt. A manapság már elavult, értéktelen masina azóta is nála van, de néhány objektívet még őrizgetek, mert bár hasznavehetetlenek, nincs szívem kidobni őket. 
Tegnap aztán támadt egy ötletem: az 1.8/50 -es Pancolar alapobit egy makro közdarab és némi szigetelőszalag segítségével fordított helyzetben felillesztettem a Canon gépemre és próbálgatni kezdtem.
Persze nem működik a fénymérés, a rekeszállítás és nincs automata fókusz, de hát ezek nélkül is lehet fényképezni, csak kísérletezni kell. Az ősidőkben elő kellett hívatni legalább a negatívot ahhoz, hogy láthassuk az eredményt, most ez csupán egy pillanat műve. Az első képeket már esti szürkületben csináltam, teljesen nyitott rekesszel. Amint az várható volt, a mélységélesség egészen minimális, de az előtér és a háttér életlensége érdekes hatást eredményez.


Ma reggel tovább folytattam a próbálkozásokat, annál is inkább, mert a napsütés mellé egy kis dér is akadt.
A gépet kézben tartva, szemre állítottam élességet, ami nem egyszerű és rekeszeléssel nem nehezítettem a helyzetemet. Így aztán a képeken az életlenség uralkodik, a hatást ennek ellenére érdekesnek találom.
























Azt hiszem, hogy lehet még finomítani a módszeren, elsősorban a rekeszeléssel, de addig is jól elszórakoztatott ez a játék az új életre keltett régi optikával.

6 megjegyzés:

  1. Ezek csodásak!!!!!! ösztönzőleg hat rám ez a bejegyzés is,mert bánatos vagyok,hogy nincsen jó gépem remek madárképeket csinálni, kínlódom, de én ezeket és más képeket is,pl,ahol bemozdul a madár, még érdekesebbnek találok,mint az úgynevezett tökéleteset.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszenek a kísérleti képeim. Megértem a bánatodat, mert a madárfotózáshoz bizony jó gép kell és osztom a véleményedet a gyors mozgásra utaló bemozdulásokról is.

      Törlés
  2. Bizony érdekes a kis mélységélesség a képeken és az élességen kívül eső részek finom karikái is tetszenek. Olyan mintha cukormázba lennének csomagolva a növények.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tartottam a negatív kritikáktól, de örülök, hogy "szakmabeliként" inkább pozitív a véleményed. Nekem a porcukros hasonlat ugrott be. :)

      Törlés
  3. Érdekesek ezek a kísérleti fotók! Nekem is tetszenek!

    VálaszTörlés