KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2011. július 28., csütörtök

Hajnaltól reggelig

Belső órám ma is időben ébresztett. Úgy látszik, jó még az öreg ketyegő... Igyekeznem is kellett, mert már a házak közül láttam, hogy a keleti ég jócskán pirkad. Alig értem ki a városból, máris félreálltam, hogy egy nyiladékból lefényképezzem a kelő napot.


A terepre időben érkeztem, még vörös fények árasztották el a tájat.


Mire az első bakot megláttam, már magasabban járt a nap, sugarai  sárgán szikráztatták a harmatcseppeket.


A méretes agancsú bak nyilván kiszúrt, mert mire a sípomért nyúltam, máris eltűnt. Pedig a szép ellenfényben jól mutatott volna közelebbről. A "csodarét" felé tartottam, mert korábbi kalandjaim színtere idén adós maradt a különleges élményekkel. Hátha éppen ma akarna törleszteni...
Sajnos, még ki sem pillanthattam a rétre, már megijesztettem egy őzet a nád túloldalán. Méltatlankodva böfögött rám a megzavarása miatt. Nagy kerülővel jutottam a nádfalon túlra, ahol a kis bak feküdt, csak a feje látszott ki a fűből. Szundikált. A sípjelemre csak azzal reagált, hogy kinyitotta a szemét és rám tekintett.


Nyilván ő volt a megriasztott őz, majd bolond lesz odasétálni a sípoló emberhez. Ki kellett lépnem a fedezékemből, hogy felálljon és megnézhessem. Böfögve vonult el a napraforgó tábla biztonságába.


Visszaútban lövéseket hallottam a közelből, majd az egyik rét bejáratánál egy suta ugrott elém, éppen úgy, hogy nem vett észre.


Mozdulatlanná meredtem és figyeltem a riadt állatot. Visszafelé tekintgetett, talán a bakját várta. Lehet, hogy az iménti lövések a párja halálát jelentették?


Mindig elképedek, hogy a pár méterről egyenesen rám tekintő állat nem ismeri fel bennem ős ellenségét, ha nem mozdulok. Igaz, hogy terepszínű ruhát viselek, arcomat meg a fényképezőgép mögé rejtem...

A suta természetesen elvonult és ezzel mai kalandjaim végetértek. A felhők már ismét a nap elé kúsztak és a varázslatos hajnal kezdett beleszürkülni a mostanság szokásos hétköznapi reggelek egyhangúságába.


Mire hazaértem, már újra rákezdett a csendes eső...

5 megjegyzés:

  1. Ismét csak a legújabb szép napkeltéiddel tudtam gyarapítani gyűjteményemet! Én két napig voltam kinn a Szőlőhegyen, de napot csak délután láttam, pedig hajnalban is kinéztem a faházból.
    A hajnali őzfotók is nagyon tetszettek, a legtöbbet begyűjtöttem állataim közé. Fotózz továbbra is ilyen szorgalmasan, látogatóid örömére!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen kedves szavaidat, Jenő!

    VálaszTörlés
  3. Öröm volt a Napot legalább a posztodban látni. Itt Pesten lassan egy hete nem láttam. Csak a szürke felhők és időközönként az özönvíz :( Drukkolok, hogy legalább holnap legyen jobb idő mert a Duna-Ipoly NP szervez egy erdei orchidea megfigyelést fotózással. Egy hónapja készülök rá remélem nem mossa el az eső!

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is csak ideig-óráig sütött ki, gyorsan le is fényképeztem. Esőmentes, jó fotózást kívánok!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm :) Valami csoda folytán az eső megkegyelmezett nekünk tegnap, csak az erős széllel küzdöttünk mi is. Én még csak most válogatom a képeket :)

    VálaszTörlés