KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2011. március 21., hétfő

Az első vadvirágok

A most még kopárnak látszó erdő is tartogat meglepetéseket a tavaszi virágok vidító színeire vágyakozó kirándulóknak. Csupán be kell menni a fák közé és szét kell nézni az avarban.

Itt van mindjárt a hóvirág, amely a védettségének köszönhetően szemlátomást növekvő állománnyal örvendeztet.



A naposabb helyeken már az ibolya is virít.


A rózsaszínből lilára váltó bársonyos tüdőfű a még sárga fű közül tűnik elő. Hiába okoz örömet a megpillantása ilyenkor kora tavasszal, a nevét hálátlanul mindig elfelejtem. Most is az internetről kellett megtudnom.



A tavaszi csillagvirág neve szemléletesebb, őt talán sikerül megjegyeznem a jövő tavaszig is. :)

Ugyanezt nem állíthatom biztosra az ujjas keltike esetében.



A mogyoró bokrok barkái már hetek óta szórják pollenjeiket. Az allergiások jobb, ha elkerülik, szerencsére engem nem zavar...



A som kénsárga virágai már messziről világítva hívják fel magukra a figyelmet.


Mindenkinek ajánlom, aki teheti, hogy tegyen egy üdítő sétát egy közeli erdőben és vegye észre a természet ébredésének első jeleit.

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy betetted Naplódba az első erdei vadvirágokat, és nevüket is megírtad, én is a Google-ből szoktam azonosítani őket. Sajnos Szőlőnkben és környékén kevés fajta nyílik, és mostanában ott vagyok elfoglalva.
    A szép ibolya fotón most én találtam egy "kis-hibát", az egyik szirom csücske, bár természetes módon, de le van rágva. Pázmándon csak nagyon alacsony (földhözragadt) ibolyák nyílnak, de egyet sikerült lefotóznom, majd elküldöm.

    VálaszTörlés
  2. Igazad van, sajnálom, hogy nem a helyszínen vettem észre a megcsonkított ibolya szirmot. Akkor kerestem volna egy épet.Ez sem valami nagynövésű, talán ez is "földhözragadt"?

    VálaszTörlés