KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2011. január 6., csütörtök

Ölyvek a lesnél

A közelgő olvadás híre arra késztetett, hogy még készítsek néhány havas képet a lesnél. Az első két órában semmi különös nem történt, csak a megszokott vendégek látogatták az etetőket. Ölyvekre vártam. Vijjogásukat már a fejem felett hallottam, de leszállni nem akartak. Mintha csak az állóképességemet kívánták volna próbára tenni. Tíz óra tájban már a hazatérésre gondoltam, amikor végre megtört a jég és leszállt az első ragadozó madár. Később a társak is megjöttek, a legforgalmasabb időszakban egyszerre öten is voltak. Szerettem volna egy kis csetepatét látni, de tisztelettudóan hagyták, hogy a rangidős jóllakjék a csirkéből. Az kis idő múltán békésen átadta a helyét. A türelmetlenebbek elrepültek, hogy máshol próbáljanak szerencsét, de aztán mégis visszaszállingóztak. Két órán keresztül fotóztam őket, cserélnem is kellett a memória kártyámat. Végül kénytelen voltam előbújni és megzavarni békés falatozásukat, hogy le ne késsem a saját ebédemet. Élvezetes kaland volt.










Több kép:

Ölyvek

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű fotókat készítettél az ölyvekről! Jó, hogy eszembe jutott ma is megnézni a fotónaplódat! Sokáig gyönyörködtem a szép madarakban!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszettek a fotók. Szép madarak az ölyvek is.

    VálaszTörlés