KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2010. augusztus 17., kedd

Újabb hívatlan vendég

Talán a dús növényzetű kert, a sok szobanövény és a meleg miatt nyitva hagyott ablak teszi, de tegnap ismét látogatót kaptunk, ezúttal egy sáska "személyében". Feleségem kitette a szűrét, de nem menekült el, ma reggel ugyanott találtam rá. Vajon miért jönnek az állatok hozzám, a lakásomra? Tán csak nem fotózkodni akarnak? Hát, akkor ne érje őket csalódás: a sáskáról is csináltam néhány fotót. Ahogyan szoktam, igényeset, már-már "művészit". Közönséges igazolványképért máshoz menjenek! :)






Fotóalanyom helyes meghatározása: zöld lombszöcske

5 megjegyzés:

  1. Isteniek, nemcsak a fényképek, de a bevezető is! A következő vers jutott róla eszembe:

    Fénykép kellett a zsiráfnak,
    fényképészhez ment vasárnap
    - Le tud engem fényképezni?
    - Kérem!
    - Szépen tud ön fényképezni?
    - Szépen.
    - És a képet most csinálja?
    - Nyomban!
    - Van-e hozzá masinája?
    - Ott van!
    - Nem fog a kép elmozdulni?
    - Kár izgulni!
    - És elférek majd a képen?
    - Csak a fele fér rá, kérem.
    - S mi lesz a másik felemmel?
    - Hát, azt majd külön veszem fel.
    - De remélem, nem lesz drága.
    - Két kép ára.
    - Hátha elférek egy képen!
    - Semmiképpen!
    - Nos, ha másképpen nem megy: rajta!
    Csett: a lába.
    Csett: a torka

    - Kész!
    Fél meg fél az egy egész.
    Uram, roppant vonzó rajta!

    Jerzy Kern: A zsiráf a fényképésznél

    Szerintem pont ide illik, főleg a muris utolsó kép miatt! :D

    VálaszTörlés
  2. Ezt a verset én nagy sikerrel mondtam elsős koromban az általánoban. De jó hogy betetetted,
    nem is emlékeztem már rá.

    A képek szokás szerint remekek. Biztosan hízott a mája őkelmének hogy sáskának nézték, de én azért tudom hogy csak egy szöcske (Zöld lombszöcske)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm mindkettőtök megjegyzését, ezt a kedves versikét nem ismertem, valószínűleg azért, mert túl régen jártam iskolába...
    A helyesbítés nagyon helyénvaló. Még gyerekkorban rögződött hibásan, hogy szöcske a kicsi szürkésbarna, a nagyobb zöld meg már sáska. Nem baj, tanulni sohasem késő! :)

    VálaszTörlés
  4. Erről jut eszembe, hogy segíthetnél képet találni egy tücsökről. Jó lenne, ha a következő kuncsaftod az lenne! ;)

    VálaszTörlés
  5. Tücsök fénypostával elküldve. STOP.

    VálaszTörlés