KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2022. augusztus 3., szerda

Őzes történetek 1.

Talán egy év is eltelt azóta, hogy legutóbb napkeltét fotóztam, de most, az őzek nászának idején újra pitymallatkor indultam a határba. Korán keltem és aranyat is leltem. Elmesélem az aranyos történetet.


A Csodarétre igyekeztem, mert ott mindig találok fotóznivalót. Amint odaértem, megnyugvással láttam, hogy az aszály ellenére vadvirágokkal ékeskedik a zöldellő mező. A távolban egy bak kísérgetett egy sutát. A rétet határoló bokorsor árnyékában feléjük osontam és leültem. Megvárom, amíg közelebb jönnek! - ez már régen bevált taktikám. A suta el-eltűnt, a bak a nyomait szaglászva próbálta megtalálni.
Hirtelen egy megriasztott suta vágtatott elém balról és megtorpant, amint a kattogásokat meghallotta, majd fejvesztve rohant is tovább.


A megfigyelt pár éppen lefeküdt pihenni, csak a fejük látszott. Nézelődés közben észrevettem egy fácánkakast a távolban.


Volt időm szemügyre venni a szerteszét heverő bálákat és nicsak: a legtávolabbin mintha egy róka figyelne egy egerészölyvet!


De jó lenne, ha felém tartana! Az őzeim még pihentek, én meg figyeltem az átrepülő madarakat és élveztem a csendet. Kisvártatva egy ferde faágon pillantottam meg a vöröskét. Úgy látszik szeret a magasból vadászni.


Hamarosan egy bálával közelebb tűnt fel.


Nem maradt sokáig, átment egy másikra.


A ravaszdi "bálaműsora" egy időre elvonta a figyelmemet az őzeimről, akiket  tőlem jobbra, az árnyékban fedeztem fel ismét. Na, elbúcsúzhatok tőlük! - gondoltam, de mégsem bújtak be a nádba, mert ők is a rókát figyelték.


Az meg már egy újabb báláról ugrott le.


Megindult a réten valami zsákmányt keresve. Cuppogással próbáltam közelebb csalni, de nem jött.


Nyilván egy közelebbi pocok motoszkálása kötötte le a figyelmét. Tudtam, hogy ugrani fog...


Nem tudom, hogy sikerrel járt-e, mert az őzeket tartottam szemmel, akik megindultak a róka felé.


Nagyon tetszett, hogy észrevétlenül, páholyból figyelhetem az előttem játszódó különleges eseményeket.


Nem feltételezem, hogy ártani akartak volna egymásnak, mindenesetre a róka jobbnak látta, ha odébbáll.


Nem sokkal mellettem ugrott be a bokorba, úgy, hogy észre sem vett.


Az őzek meg előttem vonultak el.


Ugyan a fényképezőgép kattogása gyanút keltett bennük, néztek is az irányomba, de a reggeli lapos napsugarak elvakították őket és engem nem láttak az árnyékban. 



Távolabb megálltak, szépen egymás felé fordultak.


Még közelebb is bújtak egymáshoz, hogy a fotós örüljön és emlékezetes, meghitt családi fotó készülhessen. ☺


Mára legyen elég ennyi a meséből! Folytatása hamarosan következik.



4 megjegyzés:

  1. Gratulálok a sok szép fotóhoz ! Sikeres volt a napod. Öröm, h. részese lehettem az élménynek a leírtak által.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Margit! Nagyon örülök, hogy tetszett a leírás és a fotók is. Emlékezetes élményt jelentett az apró csodák átélése. Köszönöm a figyelmedet és a gratulációt.

      Törlés
  2. Helló, nagy mesemondó, összejöttek a kedvenceid a kis ravaszdi, meg az őzek :)
    A fotók közül különösen az első és utolsó, valamint a virágos mezőben lévő róka képe nagy szép színekben tobzódik. elteszem őket emlékbe.
    A róka okossága, hogy felmászik a magaslatra, ez újdonság nekem

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy tetszenek a kedvenceim és a virágos rét. Jó, hogy újat tudtam mutatni a rókáról. :)

    VálaszTörlés