KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2020. január 10., péntek

Téli napsütésben

Amikor felhőtlen égről ragyog a téli Nap és a hajnali fagy járhatóvá teszi a máskor sáros földutakat, nem nyughatok itthon, sietek a határba fényképezni. A környékünkön nincsenek nagy látványosságok, de a szántóföld közepén álló magányos, öreg nyárfa szépsége minden évszakban elbűvöl.


Sétám során őzet riasztottam fel a lucernáson. 


Távolabb már egy nagyobb csapat rohant át előttem. Ezekből egy négyes csoport különösen jól mutatott, mert a futás különböző fázisaiban érte őket a "lövésem".

Rajtuk kívül csak távoli madarakat láttam: néhány hollót és egy itt telelő vörös vércsét. Több kép nem készült, de jól esett a mozgás a szabadban, a jó levegőn.
Találtam egy vadrózsa bokrot, tele pirosló csipkebogyóval. Egy ágát lemetszettem és a lesemhez vittem díszítés céljából. Számításom bevált: jól mutatott kékcinegével és fakopánccsal.




Készítettem egy újabb fotót a fürge szajkóról ...


... és a kis madárkákra leselkedő karvalyról.




A színpompás fácánkakas úgy sétált be elém, hogy a gumiobjektívem átállításával két egymás utáni kattintással megmutathattam teljes alakját és a portréját egyaránt.



Az ölyveim figyelmét nem kerülte el a csaliként tálalt csirkehús. A szokásos módon közelítettek. Először csak a távolból sipítoztak, osztozkodtak, aztán leszállt az erősebb tojó és mohón falatozott.


A "gyengébb nemet" képviselő hím szánalmasan sipítozva kéregetett, de a tojó eleinte nem mutatott hajlandóságot a préda megosztására, csupán egy kis szünetet tartott a táplálkozásban.


Egy idő után megjelent a párja a háttérben.


Óvatosan közeledett.


Mindjárt kitör a verekedés! - gondoltam, de végül a tojó békésen átengedte a húst.


Ezután az örök második, a hím kezdte csillapítani az éhségét.


Akkora falatokat szakított a húsból, hogy alig tudta lenyelni.


Megvártam, amíg kiszabadította a maradékot a rögzítésből és elrepült vele. Miután mindkét ölyvem megtölthette a begyét nálam, joggal feltételezem, hogy máskor is meglátogatnak majd. Akkor talán látványosabb akciókban fognak részesíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése