KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2017. november 2., csütörtök

Takarítás idején

Ma reggel a feleségem bejelentette, hogy délelőtt takarítást tervez és jobban teszem, ha ezalatt nem lábatlankodom odahaza. Nem ellenkeztem, mert annyira tisztelem ezt a háztartási munkát, hogy a szememet sem merem ráemelni. Kaptam hát a fényképezőgépemet és autóba ülve nekiindultam a határnak. Majd csak lesz valami! Sajnos, csalódnom kellett, mert nagy utat bejárva még őzeket sem láttam. Mi mást tehettem, a lesemhez vettem az irányt. Kiszórtam a magokat, húst tettem az ölyveknek, majd elvackoltam a kunyhómban. Amire nem számítottam: a bágyadt napsütés melege pajkos bodobácsok százait mozgósította kis házikómban. Piros bogarak mászkáltak mindenütt, a falon, a fejem felett, az ablaküvegen, még a nadrágom szárába és a nyakamba is jutott belőlük. Sebaj, egy idő után megszokja őket az ember!
Sokáig csak a cinkék mozgolódtak, később egy fakopáncs törögette szorgalmasan a napraforgó magokat egy fatuskó alkalmas hasadékába szorítva.


Kisvártatva átrepült az ölyv anyó, szemrevételezte a csalit és megült a közelében.


Megjött a párja is és élénk sipítozásba kezdtek. Szokás szerint a tojó fogott hozzá először a falatozáshoz.


Bár ő volt a hús közelében, tartott a párja támadásától és a mozgását szemmel tartotta.


Jóízűen lakmározott.


Időnként tartott egy kis szünetet, hogy a hím mozgását figyelhesse. A sűrűn repkedő bodobácsokból neki is jutott egy. :)


Meglepően hamar abbahagyta a falatozást és szárnyra kapott.



Most nyilván a hím következik - gondoltam és az ujjamat a kioldógombon tartva vártam a megérkezését. Hiába, mert üres maradt a hely a húsnál. A vijjogást távolról hallottam és az idő múlásával az nem is közeledett. Bár nagyon furcsállottam a dolgot, mégis maradtam.
És akkor váratlanul berepült egy régen látott fiatal karvaly tojó és leült az itató szélére, csupán két méternyi távolságba. Egy gyors portré készült...


... aztán felugrott és beült a vízbe.


Nem merült meg, csak nézelődött...



... és végül elröppent. Nem tagadom a csalódottságomat, ennél többet reméltem, ha már nagy örömömre hosszú távollét után váratlanul megjelent. A szárnysurrogásból ítélve nem repülhetett messzire... És valóban, pár perc múlva visszatért és visszaült a fürdőbe. Ezúttal alapos tisztálkodásba kezdett. A víz nem lehetett 5 foknál melegebb, nem szívesen cseréltem volna vele! 









Az alábbi képen éppen belepislogott a nagy pancsolásba. Talán víz került a szemébe?









Annyira közel zajlottak az események, hogy a tükörképét sehogyan sem tudtam a fotóra varázsolni. 
Túl sokáig nem élvezte a szabadtéri wellnesst, hamar továbbállt. Egy fenyő magasában terítette ki a tollait, hogy megszárítkozzék.


Csak ekkor figyeltem fel a tuskón megmerevedett fakopáncsra. 


Talán fél órát is eltöltött ebben a védekező pózban mozdulatlanul, mire valahogy megbizonyosodott, hogy nincs már ott a karvaly és el mert repülni. 
Ölyv úr valami oknál fogva nem jött, de nem bántam. A régen látott karvaly bőven kárpótolt a távol maradásáért. Mivel végképp egyedül maradtam, (ha a bodobácsok vidám társaságát nem számítom) így én is a távozás hímes mezejére léptem. Hazaérve jó ebéd és persze rend és tisztaság fogadott. Elégedetten mondhatom, hogy egészen kellemesen vészeltem át ezt a takarítást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése