KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2017. április 24., hétfő

Hideg napok

A hirtelen ránk tört áprilisi tél okozott némi kárt a kertünkben, de leginkább a fotós kedvemet hűtötte le. A fagyok megszűnte után is maradt a szeles, kellemetlen idő és a céltalan szabadban kószálás, "témakeresés" helyett többnyire inkább a fűtött szobát választottam. Amikor aztán végre újra kisütött a nap, már nem maradhattam. Hideg volt még, de a napsütés már kellemesen melegített.
Eszembe jutott, hogy a langyos sugárzás talán a leveli békákat is előcsalogatja búvóhelyeikről. A Galga part egyik nád szegélyében találtam is egy sütkérező fotóalanyt, akit gyengéd rábeszéléssel sikerült a lencsém elé csábítanom.






A kicsi breki egy idő után kezdte unni a modellkedést. Hogy megnyugtassam, egy befőttes üvegbe tessékeltem, de onnan is kikandikált.


Persze kis ügyeskedéssel sikerült rávennem, hogy a kertben folytassuk a fotózást. 






Nem sokáig éltem vissza a türelmével, megköszönve a sikeres együttműködést, a nőszirmok kardleveleinek sűrűjébe helyeztem. Remélem, jól fogja érezni magát a kertünkben és nyári estéken felvidít majd az énekével.
Néhány alkalommal az itatómhoz is kiültem, bár a hideg miatt sok fürdő vendégre nem számíthattam.
Megmutatom, hogy milyen látogatóim voltak.












Biztosan állíthatom, hogy áprilisnak ezt a néhány téliesen hideg, szeles napját nem fogom a legsikeresebb fotós időszakomként emlegetni. Remélem, hogy ezután majd élménydúsabb idők jönnek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése