KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2012. szeptember 27., csütörtök

Térdre, imához!

Mostanában nincs sok sikerélményem. Leginkább a szarvasbőgéssel szemben támasztott reményeim fogyatkozása kedvetlenít el. Lassan már itt a vége és jóformán még el sem kezdődött.
...
Ma vizet vittem az itatómhoz és a közelben furcsa szerzettel találkoztam. A lábam előtt egy imádkozó sáska küszködött az előrejutással a magas fűben. Egész eddigi életemben jó, ha egyszer találkoztam ennek a ritka rovarnak egy példányával, melynek másik ismert neve ájtatos manó. Készítettem róla egy fotósorozatot, találkozásunk emlékére. Aztán persze elengedtem. Nem teljesen önzetlenül. Szabadsága fejében azt kértem tőle, hogy ha már úgyis állandóan imádkozik, eszközöljön ki nekem az égiektől néhány jó, fotózásra alkalmas szarvast. Legalább egy nagyagancsú, öreg bikát, némi tarvaddal körítve, ráadásul jó fényben és szép környezetben, ha kérhetem! :)
Ha így sem jön össze a dolog, akkor... ( lásd: cím)  :)









A netről tudtam meg, hogy nem ám akármivel, hanem a 2012-es év rovarával találkoztam!

14 megjegyzés:

  1. Azt a mindenit, ez nagyon ütős sorozat lett Endre! Valóban ritkán látható rovar, szerencsés voltál vele. Egy-két képen olyan kontrasztos szinte fémesen élesek a kontúrok és a színek minta számítógépes animációt néznék. A 100-400 objektívvel csináltad vagy ...?
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Miklós!Tényleg szerencsés voltam, hogy belebotlottam. A technika, mellyel makrózom: Panasonic FZ30 + Raynox makró előtét.Jó az észrevételed, mert a kontrasztot valóban ráhúztam kissé.

      Törlés
  2. :-) Biztosan fog imádkozni érted, hisz remek fotókat készítettél róla és szabadon engedted. Én még sosem találkoztam ilyen teremtéssel, de amint írjátok nem is csoda mert ritka.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig még keveset imádkozhatott, mert ma is hiába lestem a szarvasokat. :(

      Törlés
  3. Bevallom,az utolsó két postom,eme szörnyeteg keresgélésének mellékterméke!Nekem nem sikerült,pedig az összes déli fekvésű,száraz neki való helyet átböngésztem!
    Nagyon szuper lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyen kapós a kicsike? Nem is gondoltam volna. Mindenesetre jó, hogy rátaláltam.
      Kösz!

      Törlés
  4. Tényleg jó sorozat! Barátokkal nemrég egy tónál fürödtünk és horgászáshoz szöcskéket kerestünk. Fogtunk párat amikor megláttunk egy "ájtatos manót". Letettünk elé egy szöcsit és mint a kis gyerekek vártuk, hogy ráugrik. Mint, egy vérengző fenevad, szorította és lerágta a fejét a lábait és szinte teljesen eltüntette.

    VálaszTörlés
  5. Nekem eddig kétszer sikerült ájtatos manót fotóznom, de persze azok a fotók nem ilyen jók.mint a tieid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor te kétszer olyan szerencsés vagy, mint én, mert én csak most tudtam ezt megtenni.

      Törlés
  6. Nagyon jók! Főleg az első tetszik! Elnézést, h a progiban nem lehet világos szignót készíteni, megpróbálok minél előbb javítani rajta! (nem nagy dolog..)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elnyerte a tetszésedet. Nem hiszem hogy elnézést kellene kérned bármiért is, de a program módosításnak is nagyon örülnék! :)

      Törlés
  7. Ó, de szép az októberi kezdőképed!
    Elküldenéd nekem e-mail-en?

    VálaszTörlés