KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2016. december 31., szombat

Búcsú az óévtől

Itt a tél a nyakunkon, de havat, zúzmarát egy-két szép hajnal kivételével nem hozott mifelénk. Pedig ezek a kellékek nélkülözhetetlenek lennének az igazi téli hangulatú képekhez. A fehérséget nélkülöző, unalmas, dermedt táj és a hideg miatt nem is nagyon erőltettem a hajnali sétákat. Amikor mégis kijutottam, inkább a pirkadatot fényképeztem.




Jobb lehetőség hiányában a lesemhez szokott ölyvekre összpontosítottam a figyelmemet. Délutánonként helyeztem ki a csalit és azt az ölyvek valamelyike hamarosan fel is fedezte. Persze nem rontott rá óvatlanul a húsra, előbb a fenyők ágairól gondos környezettanulmányt végzett.


A tuskóra más madár is leszállhatott, például ez a feketerigó, az az ölyvet nem érdekelte.


A szajkó, mint húsevő madár már vetélytársnak számított és kiváltotta az ölyv irigységét.


Hamarosan birtokba is vette kiszemelt zsákmányát.




Sajnos túl gyorsan kiszabadította a húst a rögzítéséből és elrepült vele.
Egy másik délután sokáig csak a cinkék sürgés-forgása szórakoztatott, később egy fakopáncs megjelenése.



Az egyik ölyv az erdő belsejéből, szokott ülőhelyéről figyelt. Nem lehetett nagyon éhes. Ismét csak egy szajkó kellett, hogy felfedezze a húst és amikor tépkedni kezdte, a nagyobb ragadozó ezt már nem hagyhatta.


Közelebb jött és egy fenyő ágáról szemlélődött.


A szajkó rikácsolva elrepült, aztán az ölyv is leereszkedett.


Nem közvetlenül a húshoz szállt, kissé távolabb ért földet, majd gyalog közelített.


Hosszasan, nyugodtan falatozott, igazolva sejtésemet, hogy már jóllakottan érkezett. Közben a párja is felfedezte az ingyen kaját. Távolabb, számomra láthatatlanul ült, csupán panaszos, kéregető hangja árulta el a jelenlétét. Türelmesen kivárta, amíg a tojó ott hagyta számára a maradékot és csak azután jelent meg a színen.


Ő is elég egeret foghatott előzőleg, mert csak ímmel-ámmal csipegetett. Már árnyék vetült a madárra, falatozást meg már amúgy is eleget fotóztam, így már azon törtem a fejem, hogyan zavarhatnám el önmagam felfedése nélkül, hogy menni tudjak? 


Meg vagyok én áldva ezekkel az ölyvekkel: jó, hogy vannak, de verekedni nem akarnak. Úgy látszik, hogy ahhoz is hó kell, méghozzá több napig tartó, hogy kellően kiéhezzenek! 
A lest elhagyva még elcsíptem egy szép naplementét. Ez is valami!


Hát így teltek számomra az óév utolsó napjai. Talán lesznek még az új évben is szép, természetben, fotózással töltött óráim. És remélem, hogy a családban is minden rendben lesz!
Múljon 2016, éljen 2017!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése