KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2016. augusztus 22., hétfő

Őzek és egy karvaly

Maradt néhány képem az idei üzekedésből, mert néhány alkalommal még volt szerencsém találkozni a bejegyzéseim főszereplőjévé vált szép őzbakkal és sutájával. Bármerre is csatangoltak naphosszat a kukoricások útvesztőjében, szerelmeskedni reggelenként a rétre jöttek. Biztosra nem vehetem, de úgy vélem, hogy a kezdeti kalandozás után egyetlen suta kötötte le a Nagyúr figyelmét napokon át és neki köszönhető, hogy helyben maradtak. Kiszámítható viselkedésük és a kedvező fény-árnyék viszonyok miatt néhányszor közel tudtam kerülni hozzájuk. Az ekkor készült képeket még megmutatom.















Az őzek időközben lenyugodtak, és ismét eltűntek a kukoricatáblákban. Én sem jártam már régóta a terepen. Tegnap viszont rövid időre kiültem a régóta mellőzött itatómhoz. Hamarosan megjelent egy karvaly és a kattintásoktól meg-megriadva pár percig ott időzött. Végül ivás, fürdés nélkül, dolgavégezetlenül távozott. Ennek is örültem, mert végre hasznát vettem a tavasz óta működtetett, de a madarak által mindeddig elhanyagolt kis tavacskámnak. 








Az az igazság, hogy a sok őzes élmény után üdítően hatott rám ennek a szép ragadozó madárnak a megjelenése. Lám, milyen hálátlan és állhatatlan is a fotós ember! Mindent elkövet, hogy őzeket fotózhasson, aztán, amikor sikerül, már másra fáj a foga. :) 

4 megjegyzés:

  1. Ismét nagyon szép fotók, örültem hogy láthattam a bejegyzést. A karvaly különösen tetszett :-) Köszönöm, hogy láthattam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy megnézted a képeimet és azok elnyerték a tetszésedet. A naplóm mindig nyitva áll előtted...

      Törlés
  2. Nagyon szép a kitárt szárnyakkal. Igazán látványos mintázat. Én éppen most fejeztem be kiskunsági sorozatomat és az összegzésben meg is említem, hogy sajnálatosan a ragadozók elkerülték az általam felkeresett leseket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Énnekem meg pont azok a vízi madaras élmények hiányoznak, amelyekből neked bőven jutott.

      Törlés