KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2011. november 29., kedd

Az erősebb joga

Még az elmúlt héten történt, hogy egy ölyv nagy vijjogással közelített a csalihoz...


... és minden teketóriázás nélkül birtokba is vette.


Még mielőtt belekóstolt volna, kitárt szárnyaival védelmezni kezdte zsákmányát.


Ebből a viselkedésből tudtam, hogy egy másik madár közelít. Én még nem láttam az érkezőt, de a hús darab tulajdonosa már igen.


A támadás olyan hirtelen történt, hogy lemaradtam róla.


Az erősebb ölyv a másikat elverve megszerezte a koncot.


A gyengébb pedig egy közeli fáról panaszos hangok hallatása mellett nézte egy darabig társa falatozását, majd visszatámadás nélkül, üres beggyel elrepült. Merthogy ő már kénytelen volt megtanulni a törvényt.

12 megjegyzés:

  1. Úgy látszik, nálad is jókat kosztolnak az ölyvek :) Jó a sztori így képekkel bemutatva. Kicsit szűk lett a páros kép, de a pillanat az tetszik. Lesz még alkalom ismétlésre, az ölyvek éhesek és nem osztozkodnak :) Hajrá!

    VálaszTörlés
  2. Éppen az elbaltázott páros kép miatt vonakodtam bemutatni ezt a sorozatot. Aztán mégis úgy gondoltam, hogy nem kell szégyellnem az ügyetlenkedésemet, mert ezzel a jelenttel teljes a sztori.
    Remélem, hogy lesz még ennél jobb akció képem is a hosszú tél alatt. Kösz a bíztatást!

    VálaszTörlés
  3. Jó kis sztori, köszönjük és valóban ezzel a képpel lett teljes a poszt. Mint fotó valóban szűkre sikeredett de mint dokumentációs kép elengedhetetlen. Ne bánkódj miatta. Aki fotózott már madarakat "akció" közben az tudja, hogy mennyire nem egyszerű dolog megörökíteni egy-egy ilyen pillanatot. A kitartásodat ismerve pedig biztos vagyok benne, hogy elkészül majd a "kép" is. Üdv

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a bátorítást Miklós!

    VálaszTörlés
  5. Szuper!Mikor vasárnap kiültem,úgy éreztem kicsit távol van a csali,de pont az ilyen akciók(és a fix tele) miatt tettük oda!Bár részem lenne benne!Akár szűk,akár nem,nekem tetszik!

    VálaszTörlés
  6. Igen, az ember úgy van vele, hogy először beéri annyival, hogy csak egyáltalán jöjjön be a madár minél közelebb, de később már akciók kellenek. Nekem a 100-400-al könnyebb alkalmazkodni, itt egészen 100 mm-ig zoomoltam vissza. Nektek nagyon jó az alacsony nézőpont a várható téli földharcokhoz.
    Örülök, hogy így is tetszik a páros kép. Lehet, hogy a providenthez kellett volna fordulnom, mert "csak egy kicsi hiányzik". :)

    VálaszTörlés
  7. Az állati akciók után mi következik? World Press? :))
    Ja, egy kicsi mindig, mindenhonnan hiányzik! ;)

    VálaszTörlés
  8. Kedves vagy, de hidd el, van még hová fejlődnöm.:)

    VálaszTörlés
  9. Szuper sorozat lett. Nekem tetszik, így teljes :)

    VálaszTörlés
  10. Kitűnőek a fotók! A páros és az utolsó nekem különösen tetszik!

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm, örülök, hogy tetszenek!

    VálaszTörlés