KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2023. augusztus 12., szombat

Varázslatos hajnalok

Mint már oly sok éve, augusztus elején több alkalommal őzezni indulok. Ilyenkor még sötétben kelek, úgy igyekszem, hogy a napkelte már a határban érjen. Tura sík vidékén a kelő Nap hamar megjelenik a látóhatáron, csak tiszta idő kell, hogy ne takarja összefüggő felhő az eget. Azt a néhány percet, amíg a szép vöröses fények nem váltanak izzó fehérre, mindig megigézve csodálom és lelkesen fényképezem. 

 




Az egyik párás hajnalban tejfehér köd lepte be a rétet és takarta a kelő Napot. Rabul ejtett a jelenség szépsége.




Amikor feloszlott a köd, láthatóvá vált a milliónyi harmatcsepp csillogása a füveken, pókhálókon és virágokon. A szépségektől megrészegülten, régen érzett megszállottsággal gázoltam az elvadult, nedves fűben és elázott cipőmmel nem törődve kerestem a fotózandó szépségeket, sőt térdre ereszkedve hajoltam közel hozzájuk.







A rétet elhagyva a Galga hídjánál újra meg kellett állnom, hogy a ködön áttörő látványos fénypászmákat megörökítsem.


Sőt, a gát tetején még egy ellenfényben tündöklő kis virágot is felfedeztem. Éltem is a kihagyhatatlan alkalommal, csupán csak újra meg kellett hajolnom a természet szépsége előtt.


Az őzek miatti korai felkelés jóvoltából ismét megcsodálhattam néhány szépséges pirkadatot, melyet szokás szerint átaludtam volna. És bár az idei őz szezonom nem sikerült valami fényesre, a hosszú idő után ismét megélt virradati színjáték csodája kárpótlást jelentett. El is határoztam, hogy többször megismétlem majd ezeket a hajnali kirándulásokat. 

6 megjegyzés:

  1. Gyönyörű fotók készültek a folyékony aranyban úszó reggeli tájról, csak ezért már érdemes volt útnak indulnod. A Galga folyót és az ottani hidat egyszer megmutathatnád, ha arra visz az utad. Gratulálok a szép fotókhoz.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Margit! Örömmel tölt el, hogy tetszettek a fotók és átérezted a hajnali kirándulás szépségét. A Galga és a hídja is eléggé jelentéktelen, de kérésedre mutatok majd képet róluk. Köszönöm szépen a gratulációt.

    VálaszTörlés
  3. Tényleg varázslatos képeket sikerült rögzítened, de mellette a szinte költői leírásod is nagyon tetszik. Mondtam már, hogy Fekete István írásai jutnak eszembe ezekről, olyan ízesen írod le a tájat. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kincse! Örülök, hogy ismét jelentkeztél. Megtisztelő, hogy a nagy íróhoz hasonlítasz, nem érdemlem, de jól esik.

      Törlés
  4. A pókháló gyöngyei egészen fantasztikus felvételek, és a virágok is. Élőben biztos lenyűgöző a napfelkelte ilyen ragyogással.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a kirándulás egy újabb rácsodálkozást jelentett a természet sokszor észrevétlen apró szépségeire. Örülök, ha néhányat bemutathattam közülük, úgy, ahogyan én láttam.

      Törlés