KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2019. december 19., csütörtök

A hó és az év vége

Hittem is, meg nem is, hogy a meteorológusok nem tévednek, amikor december elejére havazást jósoltak. Na és, hogy pár napig meg is marad majd a fehérség, az szinte elképzelhetetlennek tűnt számomra. Amikor aztán hullani kezdett a hó, mindent feledve rohantam a lesemhez. Odakint borongós ég fogadott, de az erdő környékét, a fenyves fáit, valamint az előző napon kitett új beülő fát már puha hóréteg borította és szép nagy pelyhekben szállingózott az égi áldás. Kitettem a csalit és bebújtam a kunyhómba. Néhányszor lejátszottam az ölyv hangját, mert leginkább azt szerettem volna magam előtt látni. Nem váratott sokáig: éppen oda szállt, ahová reméltem.





Óvatosan, vetélytárstól félve nézett körül, csak aztán fogott hozzá a hús tépkedéséhez. Hamar végzett, sietnem kellett a fotózással, mert láttam rajta, hogy menni készül.



Aznap más látogató nem érkezett, de így is elégedett voltam a látottakkal és reméltem, hogy másnap újabb havas képek készülhetnek.
Másnapra elvonultak a hófelhők és a lesben ülve szomorúan néztem, ahogyan a napsugarak lassacskán leolvasztják a havat a fenyő ágakról. A madarak talán a lehulló hó koloncoktól tartottak, mert messzire elkerültek. Ilyen eseménytelenségben már egy cinegét, vagy egy átszaladó fácán kakast is meg kell becsülni.



Hamar odalett a szűz hó varázsa, aztán végképp elolvadt, be kellett érnem a szokásos díszlettel. Az ölyv azért új beülőt kapott.




Jöttek a szokásos vendégek: fácánok, szajkók, harkályok, csuszkák.










Aztán a derűre ismét borús, ködös reggelek következtek, de az időjósok mégis jó időt ígértek. Amikor beültem a lesbe, még minden csupa víz volt a párától. Éppen az objektívet törölgettem, amikor beült a karvaly. Az első képek igencsak szürkék lettek.







Az ölyveim hamar felfedezték a potya kaját és hangos vijjogással egyezkedtek, hogy kié legyen? A máskor mindig vesztes hím összeszedte minden bátorságát és elsőnek ő szállt le a csalihoz.


A párja támadásától félve mohón falta a húst. Nem sokáig tehette, mert jött az erősebb tojó.





Nem volt ez vérre menő küzdelem, inkább csak egy kis családi veszekedés. Az "asszony" elverte az urát a prédától, megszerezte azt.


Éhes nem lehetett (korábban valószínűleg mindig ő lakott jól), mert a leckéztetéssel beérte és egy falat nélkül távozott. Néhány perc után aztán visszatért a  megalázott "férj" és hozzáfogott a kegyesen átengedett maradék elfogyasztásához.



Miközben az ölyv falatozott, beült a hím karvaly az etetőhöz.



Egy ideig prédára lesett, majd leszállt a vízhez. Tőlem 2 méterre a karvaly, távolabb az ölyv.


Hamarosan mélyebbre gázolt és a párja után ő is jóleső tisztálkodásba kezdett.






Egy napra két fürdőző karvaly és két kakaskodó ölyv... igazán nem lehet semmi panaszom. 

4 megjegyzés:

  1. Gratulálok csodálatos,hatalmas élmény.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen. Örülök, hogy tetszik.

    VálaszTörlés
  3. Teljesen megértem az elégedettségedet Endre!
    Szép fajfelhozatal, remek akciókkal fűszerezve. Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Örülök, hogy tetszettek a képek.

      Törlés