KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2019. október 20., vasárnap

Itató csúcsformában

Több éve működik az itatóm a turai kis fenyvesben kora tavasztól késő őszig. Nem kis törődést igényel. A nyári forróságban szinte naponta kell pótolni, cserélni a vizét, kiszedegetni a belehullott leveleket. Az oda szokott madarak miatt nem szabad kiürülnie, kiszáradnia. Azt várná az ember, hogy a legnagyobb igény éppen a kánikulai napokon várható. Érdekes módon nem így van. Ősszel nő meg a madarak érdeklődése iránta. Örvendetes módon az idén soha nem látott forgalmat tapasztalok és sok madárfaj képviselteti magát a betérők között. Az előző bejegyzésben már jó néhány fotót mutattam az ott készültek közül, de azóta is csak jönnek, jönnek a szomjas és fürödni vágyó madárkák.




A legkülönlegesebb vendégem egy keresztcsőrű tojó volt, amelyet azelőtt még sohasem láttam és így nem is fényképeztem. Úgy tudtam, hogy ők télen, a hideg elől húzódnak mihozzánk. Talán zord telet jósol a megjelenése?


Azelőtt nem sejtettem, hogy a karvalyok valóságos vízimádók. Volt olyan évem, hogy jóformán csak ezeket a szép kis ragadozó madarakat tudtam a tavacskámnál fotózni, annyira odaszoktak. Miattuk meg alig mert más madár bejönni. Idén ritkábbak a karvalyok.




Fekete- és énekesrigók is szép számmal betérnek egy-egy kortyra, megmártózásra.


Szajkóból sincs hiány.




Héját már néhányszor a lesem elé csábított a víz. Nemrégen egy fiatal példány tette tiszteletét.






Néhány más alkalommal ismét karvaly érkezett.













Egy távolabb rikoltozó zöld küllőt a telefonról játszott hangjával sikerült közelebb csábítani és, ha már ott járt, nagy örömömre lejött a vízhez.








Egyik délután újra jött a héja és soha nem látott fürdőzést tartott.
























Ma délelőtt pedig egy régen látott ivócimborám jelentkezett: egy mókus. Csak a kis masinám volt éppen nálam, de így is kellemes képeket sikerült készítenem a vöröskéről.





Amint hallom, még egy hétig tarthat a vénasszonyok nyara. Ki tudja, milyen meglepetést tartogat még számomra az én csúcsformába lendült kis itatóm?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése