KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2018. március 30., péntek

Március végén

A vadászok szerint rengeteg a vaddisznó a turai határban. Látszanak is  a túrások a felázott vetéseken és jellegzetes lábnyomaik a sárban mindenfelé. Éjszakai életmódot folytatnak, nappal rejtőzködnek, úgyhogy szinte lehetetlen velük találkozni. Ezért ért váratlanul, amikor egy alkonyatban őzekre cserkelés közben egy termetes disznó csörtetett át előttem.


A disznó bevette magát a sűrűbe én meg folytattam a lopakodást az őzek felé. Jókora belvíz pocsolyán kellett átgázolnom. Igyekeztem, hogy elérjem az őzeket, mielőtt a  Nap lemegy. Csupán egy őz állt jó helyen ahhoz, hogy a vörös gömb mellett fényképezhessem.




Horányban már szépen virított már a tavaszi csillagvirág. Az ősrégi német objektívemmel fényképeztem a bájos kis virágokat és sikerült szépen elmosott felvételeket készítenem.






A szép tavasz még nem, de a gólyák megérkeztek már a környékünkre.



A zöld küllők hangoskodva keresik a párjukat és a jó fészkelőhelyet.


A nemrég hazatért rozsdafarkúak már a teraszunkon, a tavalyi fészek helyén szemlélődnek. A hím beült elém egy fotóra.


Bár hűvösebb az idő az ilyentájt várhatónál, fagyokra talán már nem kell számítanunk, így a kerti csapot ismét üzembe helyeztem. A felnyitott vízóra aknában két békát találtam. A sikeresen áttelelt zöld varangyok egyikéről mellékelek egy képet.


Már alig várom az igazi tavaszt, a napsütést, a zöldellő réteket, a virágzó gyümölcsfákat, a hazatérő vándormadarakat és a jobbnál jobb fotótémákat. Úgy tűnik, az idei húsvét nem kényeztet bennünket szép idővel, de ettől még azt kívánom, hogy mindenkinek hozzon a nyuszi ...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése