KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2016. február 2., kedd

Régi képek - felújítva

Napok óta a szürkeség uralja a környezetemet. Fotós élményekre hiába vágyom, így hát unalmamban a képeimet rendezgetem  a számítógépen. Hogy ötletet merítsek, azt kutattam, hogy vajon miket fényképeztem a korábbi években így február elején? Visszanyúltam a kezdetekhez és így újra felfedeztem néhány 2010-ben, etetőn készült fotómat. Ezek többségét még nem osztottam meg, mert elégedetlen voltam a minőségükkel. Most jobb utómunkával mégis egészen elfogadhatóvá tudtam tenni és így nem szégyenlem megmutatni őket. Az első képeken tengelicek és fenyőpintyek verekednek az élelemért.





Sok fotót készítettem annakidején a harcos meggyvágókról. Fajtársaikra féltékenyen ügyelnek, fél szemmel mindig azt figyelik, melyikük közelít. Ekkor feléje fordulnak, szárnyukat megemelve igyekeznek minél nagyobbnak látszani, hogy elriasszák a betolakodót. Ha az nem tágít, akkor csőrüknél fogva megragadják egymást és valóságos bírkózással mérik össze erejüket. A vértelen harc pillanatokig tart, a vesztes elhagyja a porondot és az etető alatt, a szétszóródott magok közötti válogatásra kényszerül, ha nem akar éhen maradni. A győztes jutalma, hogy tovább tömheti a begyét, mindaddig, amíg egy erősebb egyed sikeres rohammal át nem veszi a pozíciót. 


Azt gondolhatnánk, hogy általában a színpompás hímek az erősebbek, pedig megfigyelésem szerint a tojók a sikeresebb táplálékszerzők és védelmezők. Télen az eleség a túlélést jelenti, nincs helye udvariaskodásnak, előzékenységnek, lovagiasságnak. 















Lám csak, milyen jó volt visszagondolni és újra átélni a horányi kerti etetőn szerzett élményeket! Lehet, hogy nincsenek is régi képek, csak öreg madárfotósok vannak? 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper képek, már nem is emlékeztem rájuk :)
    Szerintem inkább régi képek vannak...
    Hiszen friss levegőn van az ember, sokat mozog, és ott van benne az a lendület, hév és vágy, ami újabb és újabb kihívások után hajtja. Ez fiatalítja a testet-lelket ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tünde! Köszönöm, hogy írtál. Az nem csoda, hogy te nem emlékszel ezekre a képekre, mert nem láthattad őket. Ezek még a blog írás előttiek. Én is csak véletlenül fedeztem fel őket újra, de most átnézem az összes régi fotómat, hogy a jobbakat közreadjam majd. ( Bárcsak a testem is olyan fiatal maradt volna, mint a lelkem! )

      Törlés