KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2015. január 19., hétfő

Ég, föld, víz

Még december elején - esti fényképezési gyakorlataim idején - készítettem néhány képet a horányi Duna parton. Aztán szépen meg is feledkeztem róluk. Az elmúlt szombaton ismét a partra vetődtem, ezúttal a hajnali fények bűvöletében. Talán az akkori és a mostani fotók egy helyen többet mutatnak a folyó szépségéből.
ESTE




Amikor már csaknem teljessé vált volna a sötétség, a főváros vörös fényei rávetültek a felhőkre és tükröződésük a vizet is átfestette. A látvány gyönyörű, de lehet, hogy fényszennyezés okozza?













REGGEL
Szombaton csodás fényekre ébredtem. A partra siettem, hogy láthassam a vízen tükröződő színeket. Meglepetésemre valaki már megelőzött. Testes fiatal nő sétált a fövenyen. Illően üdvözöltem, de nem köszönt vissza. Nagy bánata lehetett. Nem zavartam magányában.


Messzebb mentem, az ártér fái közé és onnan csodáltam a tájat.


Az áradás után visszavonuló víz különös mintákat hagyott az iszapban.


A parti fák sötét árnyakként álltak a még mindig magas vízben.


Most, hogy idáig értem az írással, ideje elszakadnom a hajnali élmények sorolásától, hogy egy fontosabb gondolattal folytassam.
Amíg az ember fiatal, nem veszi észre a természet apróbb-nagyobb szépségeit. Más dolga van: tanul, dolgozik, családot nevel. Mindezeken túl én már megtehetem, hogy a hétköznapi gyönyörűségek után kutassak, gyűjtögessem, lelkembe zárjam őket és magamat gazdagítsam általuk. Hálás vagyok a teremtőmnek ezért a képességemért és a megadott lehetőségért. És, mivel éppen ma van a születésnapom, mi mást kérhetnék magamnak, mint további lehetőségeket. Az élet szép és élni jó! Még öregen is.

6 megjegyzés:

  1. Kedves Endre,
    Először is nagyon boldog születésnapot kívánok Neked!
    Kívánom továbbá, hogy még sokáig gyűjtögethess ilyen hétköznapi gyönyörűségeket a magad örömére (és önző módon a mi örömünkre :)) és ehhez jó egészséget kívánok!
    Ezen a szép napon egy igazán látványos sorozatot töltöttél fel. Sokan elcsépelt témának tartják a hajnalokat, naplementéket, de én személy szerint imádom és minden esetben csodálom.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Miklós! Nagyon köszönöm kedves soraidat és a jókívánságot, melyet egyúttal viszont kívánok neked.

    VálaszTörlés
  3. Sejtelmesre sikerült ez a bejegyzés, talán nem véletlen hogy az öreg Dunához mentél szülinapodon..?..!
    Szívből kívánok boldog szülinapot , szép fényeket, érdekes jeleneteket erre a maradék 25-30 évre...:) Miki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egész életem a Duna mellett zajlott és zajlik, ha más-más helyszíneken is. Számomra több. mint egy folyó, imádom.
      Köszönöm a jókívánságaidat.

      Törlés
  4. Minden kornak megvan a maga szépsége, csak észre kell venni és élvezni kell. Neked ez megadatott, további sok szép élményt kívánok a természetfotózásban.
    Az ötödik kép tetszik a legjobban.:-)

    VálaszTörlés