KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2013. május 2., csütörtök

Barkácsolás

A barkácsolás egy olyan vadászati mód, amikor lovasfogattal, szánnal, vagy gépjárművel járunk a vad után. Előnye, hogy egyszerre nagy területet lehet bejárni. A vadász a lassú járműből menet közben kiszáll és miközben a vad figyelmét a továbbhaladó jármű köti le, elejti a vadat.
Nos, én is ezt a módszert követem mostanában: autóból fényképezem a madarakat, ha már ők önszántukból nem jönnek a lesemhez és nem hagyják magukat gyalogosan becserkészni. Persze engem nem köt a vadász etika, így a kormány mellől tüzelek. Bár ezzel a módszerrel több madarat fotózhatok, örömöm azért nem felhőtlen, mert így sem tudok elég közel férkőzni a fotóalanyaimhoz, rossz a látószög és a képek minősége is csak amolyan "barkácsolt" - a szó közkeletűbb értelmében. :)





























10 megjegyzés:

  1. attól függetlenül hogy "barkács" még jók a képek :)
    biztos megszokták már a lesed, zavard össze őket, tedd arrébb, hátha a kíváncsiságuk miatt megtámadják :)

    ---
    fordítógyűrűt sikerült találnod?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Építettem egy új lest más területen, de még használhatatlan, meg kell szokniuk az állatoknak. Egyelőre letettem a fordítógyűrűs kínlódásról, marad a kis gépem makróra.

      Törlés
    2. nekem megvolt a héten az első fordítógyűrűs kínlódásom, mit ne mondjak, nem estem hanyatt a végeredménytől... gondolkodom, hogy érdemes-e publikálni :)

      Törlés
    3. Akkor nem töröm össze magam a fordítógyűrű keresgélésért, maradok a bevált módszernél.

      Törlés
  2. Azért arra a tömérdek kis kócsagra csak besátraznék!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, honnan jöttek, csak átrepültek felettem.

      Törlés
  3. Szerintem egyáltalán nem "barkács" minőségűek a fotók, és változatosak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Jenő, örülök, hogy újra benéztél a blogomba!

      Törlés
  4. Belenéztem ám még régebbiekbe is, mert az ukrán telet kerestem, és közben sok szépet láttam, de nem volt időm mindhez megjegyzést írni!

    VálaszTörlés