KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2013. március 17., vasárnap

A tél orvtámadása

Március 15-re az egész országot meglepte a viharos széllel érkező havazás, sokfelé katasztrófahelyzetet okozva. Mi Turán csak egy szelíd verziót kaptunk belőle, de a naptárral mit sem törődve újra téli képét mutatta az erdő.


A bíbiccsapat a széllel dacolva gubbasztott a jégbe dermedt vizenyős réten, de amint észrevették érdeklődésemet, szárnyra kaptak.




Aznap hiába ültem ki a lesbe és figyeltem madaraim sürgését az etetőn, az üveget hamar belepte az északi szél által űzött kavargó hópihék áradata. Be kellett látnom, hogy széllel szemben még fényképezni sem lehet. :)
Tegnap ragyogó napsütésre ébredtem. A hó és a napfény ritkán jártak együtt az idei télen, igyekeztem tehát kihasználni a jó lehetőséget és ismét bebújtam a les üvege mögé. A jó fényben ölyvek csatáját szerettem volna fotózni, de a felszolgált csirkelakomára csak egyetlen madár érkezett. Ilyen az én szerencsém. 











Volt még egy meggyvágóm és néhány szajkóm. Ezzel kellett beérnem, de ez is több, mint a semmi.



Mire hazaértem, már élénken csurgott az eresz és a hideg dacára a melengető napsugaraknak köszönhetően mára már alig maradt valamicske hó. Persze jól van ez így, elég volt a télből. Most már tényleg jöjjön a várva várt TAVASZ!

6 megjegyzés:

  1. Hát a múltkor elkiabáltam azt az utolsó havas napot!A meggyvágó gyönyörű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem te voltál az egyedüli az országban, aki már nem számított hóra. A meggyvágó jó helyre ült, az "almafámra", ahová a fenyőrigókat vártam volna. Sajnos ő volt ott az egyedüli valamire való madár egész télen.

      Törlés
  2. Nekem a leszálláshoz készülődő ölyv is nagyon tetszik. Szép mozdulatot örökítettél meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha tetszik, egységesebb háttérrel jobb volna.

      Törlés
  3. A meggyvágó tényleg csodaszép...,de a többi se kutya. De jó látni, hogy a bíbicek is megjöttek! Gratulálok Miklós!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tamás! Remélem, közelebb is jönnek majd a bíbicek.

      Törlés