KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2010. június 10., csütörtök

Váratlan örömhír

Előrebocsájtom, hogy ezt a bejegyzést nem dicsekvésnek szánom. Magamnak mivégre is dicsekednék, hiszen a naplót végső soron önmagamnak írom, még ha néhányan meg is tisztelnek azzal, hogy olvasóimként regisztrálták magukat.
De egy napló a nevezetes események rögzítésére szolgál, ugyebár.
Márpedig mi lehet feljegyzésre méltóbb, mint az a nap, amikor az embert valami öröm éri?
És engem ma nagy öröm ért: nem hivatalosan ugyan, de megbízható forrásból értesültem, hogy az Év természetfotósa 2010 fotópályázat kiállítói között én is jelen leszek.

Azt biztosan tudom, hogy a hazai természetfotózás legrangosabb pályázatán három képem került be a döntő harmadik fordulóba, ezekről ugyanis már korábban bekérték az eredeti, nagy felbontású kamerafájlokat. A zsűri azóta döntött, de a döntés a novemberi kiállítás megnyitójáig titkos.
Hogyan tudhatom mégis, hogy van okom örülni? Úgy, hogy a fotoklikk közzétette a kiállítók nevezési számait az interneten és az én számom is szerepel ezen a listán.
Ez azt jelenti, hogy legalább egy képem biztosan falra és albumba kerül. További esélyek latolgatása már szerénytelenség lenne, ehelyett inkább álljanak itt a döntőbe jutott fotóim, melyekből kettő naplóm korábbi lapjain már szerepelt, míg a harmadik egy tavalyi felvételem.

A völgybe tartó őzek



Őzek a hóban



Jégmozaik


9 megjegyzés:

  1. Szívből gratulálok!!!!!Ez nagy öröm!!!!Nekem-bocsánat-de az őzes kép a kedvencem!:) Varázslatos,mesebeli és mégis valós,élő....

    VálaszTörlés
  2. Válaszom Mammkának:
    Nagyon kedves vagy, köszönöm a gratulációt. Kár, hogy nem tudom, hogy melyik őzes kép a kedvenced, merthogy kettő is van.:)
    Kíváncsi vagyok, tedd meg kérlek, hogy megjelölöd!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem egyértelműen a téli kép a nyerő! Különleges, éteri. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  4. Már miért ne dicsekedhetnél? Ahogy hallom, a versengő természetfotósok közé bejutni nem egyszerű, nem elég hozzá a jó kép...
    Szívből gratulálok!!!
    Nekem is a középső kép a favorit, de tudnék még válogatni az általam ismert képeidből bőven:-)

    VálaszTörlés
  5. Válaszom Lukács Róbertnek:
    Köszönöm a fotóm szép jellemzését és a gratulációt. Szerintem is "van benne valami".:)
    Azzal együtt a másik őzesben is látok némi különlegességet. Kérdés, hogy zsűri melyiket látta jobbnak?
    Majd novemberben kiderül.

    VálaszTörlés
  6. Válaszom Stiglincnek: köszi a gratulációt! Sok mindent hallani a természetfotós pályázatokról, de egy biztos: "sem rokona, sem ismerőse nem vagyok senkinek." A verseny anoním, jeligés, korrekt. Amit rebesgetnek, hogy a bennfenteseknek tán annyi előnyük lehet, hogy egyes képeik már forogtak itt-ott... Az enyémeket meg legfeljebb blogom nagyrabecsült olvasói láthatták. :)
    Én mindenesetre megtiszteltetésnek érzem, hogy a tavalyi után ismét bekerült egy képem, talán tényleg a havas.

    VálaszTörlés
  7. :) A technikai nehézségek elhárítása után én is írok:
    Gratulálok! Nem tudok dönteni, melyik a kedvencem az őzesek közül. Szerintem a zsűri a naplementéset fogja választani...
    Ügyes vagy, puszi!

    VálaszTörlés
  8. talinának: miért kellene választanod? Legyen mindkettő a kedvenced! :)

    VálaszTörlés