KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2014. június 25., szerda

Wellness karvalyoknak

Rögtön ezzel kell kezdenem!
Helyesbítés: ennek a bejegyzésnek már a címe sem jó. Az alább következő képeken nem karvaly tojó, hanem hím héja szerepel. Erre nem magamtól jöttem rá, hanem hozzáértők hívták fel a figyelmemet utólag a tévedésre. Mentségemül meg kell említsem, hogy a két faj könnyen összetéveszthető a madárhatározó szerint is. 
Kérem , hogy minden karvaly említés helyett HÉJÁT tessék érteni. :)
Remélem, fotósnak jobb vagyok, mint madarásznak! :)
...

A hétfőre tervezett szarvasozást egy órával az indulás előtt lefújták. Mi mást tehettem volna, kimentem az itatóhoz, kicsit korábban is, mint szoktam. Gyorsan feltettem egy pót függönyt az ablakra és alig rendezkedtem el, már jött is a karvaly, ezúttal a tojó. Egyenesen a vízbe szállt, a hozzám közelebbi oldalon.


Jól megtermett példány volt. Nem láthatott a dupla takarás miatt, nyugodtan viselkedett. Csüdig a langyos vízben állva ráérősen nézelődött. Az volt az érzésem, hogy prédára vár. 


Egyik portrét csináltam a másik után, bal profil, jobb profil, szemből, felnézve, lenézve, majd újra előről. Vajon minek? - kérdezhetnék. Időm volt, elegendő helyem is a kártyán, de legfőképpen azért, mert nem nézhettem tétlenül, hogy ott áll előttem két méternyire egy fenséges ragadozó madár, még hozzá gyanútlanul.
Sőt, nagy örömömre otthonosan tollászkodni kezdett.



Múltak a percek és a karvaly ugyanott álldogálva türelmesen nézelődött. Aztán gondolt egyet, átszállt a túlsó oldalra és nekem háttal foglalt helyet.


Ott folytatta a nézelődést, én meg a portrézást. Annál is inkább, mert egy fényfolt szépen megvilágította.


Hosszas várakozás után a vízbe lépett és ivott egy kortyot. Olyan váratlanul, hogy már csak azt a pillanatot tudtam elkapni, amikor a vizet leeresztette a torkán.


Talán túlmelegedett a víz a délelőtti napsütésben, vagy csak nem volt szomjas, de többet nem akart inni.
Ehelyett békés szundikálásba kezdett, de csak az egyik szemét pihentette, a másikat készenlétben tartotta a lehetséges zsákmány észlelésére. Úgy látszik, energia takarékos üzemmódba állította magát. :)


De a legkisebb neszre felpattant a pihentetett szem és a madár egy pillanat alatt éberré vált. Különösen, amikor vadgerlék érkeztek az itató feletti nyárfára. A ragadozó szeme azonnal a prédára szegeződött!


Az egyik gerle óvatlanul leszállt a vízhez a karvallyal szemközt.


A karvaly úgy nézte, mint aki nem hisz a szemének...


... de a támadás elmaradt és a galamb néhány korty után ép bőrrel távozott. A másik csak beröppent az ablak elé, de megijedt az ősi ellenségtől és rögtön továbbszállt.
Már több, mint egy órája sziesztázott a karvaly az itatón, amikor végre úgy döntött, hogy ideje megfürödni.
Hatalmas lubickolásba kezdett.











A végén ott állt a madár megfürödve, bőrig ázva, korábbi tiszteletet parancsoló, elegáns megjelenésére alig emlékeztetően csapzottan, szinte nevetségesen.


Nagyon jól érezhette magát nálam, mert kiugrott a medence szélére és még a szárítkozást is helyben végezte.


Kerek 100 percen át élvezte az erdei wellness szolgáltatást a szívesen látott, élményekkel és érdekes képekkel bőkezűen fizető vendégem. Máskor is szívesen látom, akár a családjával együtt is! :)

12 megjegyzés:

  1. Remek képek hozzáillő leírással

    VálaszTörlés
  2. Szépek. Itt van a közelben a gyógyfürdő?

    VálaszTörlés
  3. Ismét egy gyönyörű sorozattal leptél meg minket :)

    VálaszTörlés
  4. Pazar madárfotók, mint szokás szerint.

    VálaszTörlés
  5. Azt hiszem, az utolsó kép, a vastagabb csüd győzött meg! Nagyon jó, gratulálok!

    VálaszTörlés
  6. Szerencsére újra betekintettem a Fotónaplódba, és egyből remek képeket láttam egy hím héjáról! Hát én biztos nem tudnám megkülönböztetni a karvalytól...
    Újabban rengeteg madarat észlelek Pázmándon a Szőlőben, de sajnos csak a hangjukat hallom, a fák sűrű lombjaiban számomra láthatatlanok. Így maximum gyíkokat és lepkéket tudok néha megörökíteni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak a vastagabb lába árulta el a kilétét...
      Tegyél ki egy vízzel telt sekély tálat vagy virágalátétet itatóként és meglátod rajta a madarakat.

      Törlés