KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2020. április 9., csütörtök

Vadmalacok

Ez a mostani, járványos idő nem kedvez a fotózásomnak. Az etető már nem, az itató meg még nem kell a madaraknak. El is szoktak tőlem, hiszen a téliek odébbálltak, a tavasziak nagy része pedig még nem tért vissza. 
Éppen a kényszerű semmittevés állapotában ért el a helyi vadőr telefonhívása. 
Azt újságolta, hogy az erdő egyik vadetető szóróján vadmalacokat látott. Nem csak egyszer, hanem több alkalommal is. És a legkülönösebb, hogy az apróságokat nem kísérte az anyjuk. Arról, hogy mi történt a kocával, nem tudott semmit. Megkérdezte, hogy érdekelnek-e a malacok? Természetesen! - vágtam rá, ha nem lesz ott a mamájuk. (Mert a malacait féltő és védelmező koca nagyon veszélyes lenne!) A vadőr kérésemre elmondta, hogy hol találom azt a bizonyos szórót és én alig vártam, hogy ott legyek. Vittem némi krumplihéjat, alma darabokat, hogy megkínálhassam vele a kis éhezőket, ha ugyan nekem is megmutatják magukat.
A kukoricával bőségesen megszórt etetőhely mellett ültem lesbe, álcázás gyanánt csak a terepszínű ruházatom szolgált. Citromsármányok csapata érdeklődött a szemes takarmány iránt. Egyenként szálldostak le a földre, ott szedegettek, aztán hirtelen megriadva egyszerre kaptak szárnyra valamennyien. Távolabb egy fácán kakas rikoltozott. 
Vajon honnan jönnek a malackák, már, ha jönnek egyáltalán?
Eszembe jutott a telefonom hanggyűjteménye, találtam is benne vaddisznó hangot. Jó néhányszor lejátszottam és egyszer csak megjelent egy buksi fejecske a sűrűben. Jönnek! 
De nicsak! Az egyikük tiszta fehér!



De a csíkosak is szokatlanul világosak.





Öten voltak a kis árvák. Egy fehér, egy babos és három csíkos.


Felém fordultak, mert a szóróhoz igyekeztek.


Egy mozdulatom azonban megriasztotta őket, visszaszaladtak a bokrok közé. Jó negyed óra múltán jelentek meg újra.


Kis tétovázás után engem megkerülve szaladtak a takarmányhoz és jóízűen falatozni kezdtek. 


Anyatej hiányában hamar rászoktak a kukoricára. Így már nem kell aggódni a megélhetésükért.


Többnyire szorosan egymáshoz bújva eszegettek, de kivártam, amikor egyenként fotózhatom őket. 






A táplálkozásuk fél óráig tartott. Amikor jóllaktak, testületileg visszaszaladtak a sűrűbe.



Már messze jártak, de a fehérke bundája még fel-felvillant a bokrok között. Feltűnő színe fogja a vesztét okozni, mert megkönnyíti a dolgát a rá vadászó ragadozóknak. Ahogyan követtem a mozgásukat, észrevettem, hogy a vízzel telt árok felé vették az irányt. Ne csak együnk, igyunk is! - gondolhatták. Sikerült elcsípnem, ahogyan a szomjukat oltották.


Mitagadás, jól esett ez a kellemes fotós kaland. Az anyátlan, gyanútlan, éhes állatkák könnyű célpontot jelentettek. Az persze elgondolkodtatott, hogyan veszíthették el a malackák a mamájukat? Ugye senki sem gondolja, hogy a koronavírus, vagy akár az afrikai sertéspestis vitte el őt?
Nyilván lelőtték. De milyen vadász az, aki képes kilőni egy kocát a malacai mellől? Igazi vadász ilyet nem tenne, azt gondolom, hogy inkább vadorzó lehetett a tettes.
Zárásként még megmutatom azt a videót, amelyet másnap készítettem a malackákról. Minősége a blog adottságai miatt gyengébb, mint az eredeti.



8 megjegyzés:

  1. Szegény árva kismalacok, nagyon aranyosak, és milyen különös, hogy ennyire különböző a testvérek szőrzete. Jó felvételeket készítettél, igazán profi vagy benne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Örülök, hogy tetszett a különös malac banda.

      Törlés
  2. Lenyűgöző fotósorozat s a történet elmesélése is, szinte a helyszínen éreztem magam. Köszönöm a szép élményt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ismeretlen! Köszönöm a jó véleményét és azt is, hogy megírta.

      Törlés
  3. Mivel láthatóan keresztezodesbol származnak elég valószínű hogy hamarosan megölik őket. 😥 Nincs ra mod, hogy allatvedokhoz kerulhessenek inkabb?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán a vadásztársaság intézkedik. Jogilag az övék az állatkák.

      Törlés
  4. Nagyon kedves kis állatok, csodás fotókat készítettél róluk. Sajnálom szegényeket, hogy árvák lettek és nincs ki vigyázzon rájuk. Remélem a vadásztársaságnak gondjuk lesz rájuk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszettek. Igaz, hogy árvák, de életrevalóak. Van esélyük az életre. Próbálom figyelemmel kísérni a sorsukat.

      Törlés