KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2019. szeptember 3., kedd

Meglepetés a szórón

Unalomba fulladt itatós próbálkozások után tegnap elemi erővel tört rám a fotózhatnék. Valami új, pezsdítő élményre vágytam. Meg kéne nézni a szarvasokat! - találtam ki. Igaz, hogy legutóbb, úgy egy hónapja az erdei szórónál is hiába üldögéltem, de most szerencsém lesz. Érzem! 
Gyors telefon a vadásznak: kiderült, hogy fejtágítón van, napok óta nincs etetés, de úgy tudja, hogy a dagonyára járnak szarvasok. És a lényeg: kimehetek.
A közelgő hidegfront élénk északnyugati széllel érkezett, az éppen kedvező lesz a tervezett leshelyen.
A terepen egy fiatalemberrel találkoztam. Megismerkedtünk. Kiderült, hogy ő az új vadász-gyakornok. A nyakamban lógó fényképezőgép és a vadászra hivatkozásom megnyugtatta, hogy nem vadorzóval találkozott. Konyhai ételmaradékot hozott és azt szét is szórta az állatoknak.
Bevackoltam magam a csenevész fák közé, közel a szóróhoz és az azon túli dagonyához. Még az álcakendőmet is magamra terítettem. Erős szembeszél fújt, azaz nem fenyegetett a lebukás veszélye.
Hosszú várakozásra számítottam, mert mifelénk csak szürkületkor mutatkoznak a szarvasok.
Helyettük fél hétkor bejött a színre egy róka.


A kiszórt ételmaradék illata csábíthatta elém.


Beszaladt, felkapott valami jó falatot és visszaszaladt vele a fák közé.


A ravaszdi megütötte a főnyereményt a feltálalt élelem miatt és én is áldottam a szerencsémet, hogy éppen jókor vagyok jó helyen. Csak a kukorica-, borsó- és rizsszemek, valamint a furcsa piros golyócskák kikerülhetetlen sokasága bosszantott.
A rókám jött-ment, keresgélt, eszegetett és üldögélt is közben.


De hát ne lustálkodjunk, ha tálalva van!- gondolhatta.


Akadt egy-két csirkecsont.


 A színes zöldség köret persze nem érdekelte. Engem annál jobban dühített, hogy a képek legtöbbjén ott éktelenkednek. Főképpen a piros golyócskákat furcsállottam. Milyen konyhán tálalnak ilyesmit és egyáltalán mik lehetnek ezek?




Egyszer egyenesen felém indult és a közelembe jött a vöröske.


Mindjárt észrevesz! - aggódtam.


Mintha egyenesen engem nézne!


Mégsem lehettem ijesztő számára a terepszínű gúnyámban, kendővel leborítva, amint az állványra tett fényképezőgépem mögött megbújtam. Még a kattintások sem zavarták.


El sem szaladt, de azért kissé hátrább húzódott.


Azután nyugodtan folytatta a keresgélést.


Biztosan nem először járt itt, tudta, hogy ide disznók és szarvasok szoktak jönni. Néha gyanakodva fülelt a távoli zajokra.


Orrát a földre szegezve szimatolt tovább.


Szaglása egy mácsonya bokor mögé vezette.


Nem véletlenül! Egy egész csirke combot zsákmányolt.


Ezzel jó ideig elszórakozott a látóteremen kívül, aztán kicsit távolabb ismét megjelent.





Ezúttal sem maradt ennivaló nélkül.


Az ízletes falat után még a száját is megnyalta.


Éhes már nem lehetett, de csak nem hagyta ott a könnyen jött potya zsákmányt!



És, még mindig akadt harapnivaló.


Ezt már talán tartaléknak vitte. Ha elássa, akkor majd jó lesz még szűkösebb időkben!


Kereken fél órán át élvezhettem a róka társaságát. Szerencsém volt, ahogyan azt előre megéreztem. Igaz, hogy szarvasok a teljes szürkületig várakozva sem jöttek, de ennek a vörös bundás komának még jobban örültem. És, amikor már hazafelé indultam, kissé távolabb újra megpillantottam a rókát.


Örültem ennek a kalandnak. Gondolom, hogy máskor is megjelenik majd itt a ravaszdi. Persze addig jár a róka a szóróra, amíg le nem lövik! És nem fényképezőgéppel...

Ui: A piros gömböcskék rejtélyére csak másnap derült fény, amikor ismét találkoztam a gyakornok fiatalemberrel. Kiderült, hogy nemcsak vadász, hanem horgász is és a feleslegessé vált hal csalit, vagy inkább etetőanyagot hozta ki a mindenevő vaddisznóknak. A disznók biztosan örültek neki, én nem!

10 megjegyzés:

  1. Jó kis erdei kaland. Tetszett a leírás, átjött az élmény. Olyan mintha melletted ültem volna. Ahogy írtad "a ravaszdi megütötte a főnyereményt". Márpedig a főnyereményhez színes konfettieső is jár. Azt láthattad a földön :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett a leírás. Sosem találtam volna ki, de rákérdeztem: feleslegessé vált horgász csalit szórt ki a fiatalember. Mint tudjuk, a disznók mindenevők. :) Talán nem lesz halszagú a húsuk! :)

      Törlés
  2. Élvezetes leírás és remek felvételek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Örülök, hogy a leírás és a fotók is tetszenek.

      Törlés
  3. Végül is egy kellemes, békés délutánotok volt, mindenki megkapta amit keresett - Neked gratulálok a lejegyzett élményhez ! KÖSZÖNET ÉRTE

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éppen, ahogy írod, mindketten jól jártunk. Köszönöm a gratulációt.

      Törlés
  4. Kedves Endre, örömmel olvastam a naplóját, remek írás. A fotókhoz gratulálok. Meg kell osztanom Önnel egy kis történetet. A minap egy este kis kirándulást tettünk a lányommal, hátha találkozunk útközben egy szarvassal, őzzel, rókával. Megjegyzem a szarvasok hangját itthon is élvezem, kár, hogy csak sötétedés után, és látni nem engedi magát. Szóval az egyik kanyar után egy róka sétált át a túloldalra. A lányom persze megállt. A róka is megállt. Felnézett ránk, tanakodott kissé, hogy mit is szetetne, és mi mit szeretnénk, majd megfordult, és visdzasétált oda, ahonnan jött. Nem mondom, jót nevettünk ezen. Rém aranyosak. Persze én könnyen beszélek, nem vitték el a tyúkjaimat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett a kaland leírása és a fotók egyaránt. Az Önök találkozása a rókával szintén nagy élmény lehetett, köszönöm, hogy megosztotta.

      Törlés
  5. Most, h. újra néztem a fotósorozatot, arra gondolok, ez komoly tanulmány lehet egy vad viselkedéséről, érzéseiről. A fotók szépsége, őszintesége hab a tortán. Gratulálok ismét.

    VálaszTörlés