KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2019. május 29., szerda

Északi expedíció

Ma reggel Salgótarjánba utaztam, mert egy kedves, korombeli fotós társ, - akivel már egy évtizede netes ismerősök vagyunk és akit sokan csak Mepiszként ismernek - meghívott a házához nyaktekercset fotózni. Hogy lehet valaki annyira szerencsés, hogy a kertjében költsön egy ilyen különleges madár, amelyet én csupán egyetlen egyszer láttam életemben? - tűnődtem. Csodálkozásom aztán csak addig tartott, ameddig meg nem mutatta a birtokát, amelyet nyugodtan nevezhetek madárparadicsomnak. Nagy fák, dús növényzet, egész évben működő etetők, fészkelésre alkalmas odúk mindenfelé, kis tavacska itató gyanánt, egyszóval minden a vadmadarak kényelmét szolgálja ebben a gyönyörű kertben.


Emellett mindenféle díszmadár is lakik a ketrecekben. A komor, esőre hajló, fotózást nehezítő időben gyorsan végigszaladtam a kis fényképezőgépemmel, csak, hogy dokumentálhassam a sokféleséget. 









A fényhiány miatt sok fotó még ennyire sem sikerült, szóval rengeteg különlegességet láthattam a fentieken kívül is. A kis tóban aranyhalak úszkáltak és persze békák is teremtek.


A rövid magán állatkerti séta után beültem az előkészített, álcahálóval takart leshelyre, ahonnan zavarásuk nélkül fényképezhettem a nyaktekercseket, akik teli csőrrel hordták a hangyatojásokat az odúban cseperedő fiókáiknak. A rossz fényviszonyokkal még a nagy gépem is megkínlódott.





Vendéglátóm jóvoltából egy új madárfaj került a fényképezőgépem elé. Megköszönve a meghívást, páratlan élménnyel gazdagodva vettem búcsút a madárkert gazdájától. 
Maradt még időm, gondoltam, hogy meglátogatom a közeli Somoskő vadasparkját, melyet korábbról ismertem. A helység persze elsősorban a váráról nevezetes. 


Naná, hogy a fotósétámra a pillekönnyű kis gépemet vittem magammal.


A parkhoz vezető hangulatos sétaúton egy vadon élő mókus került elém.


Az alábbi képek már a kerítéseken keresztül készültek.







Mindent egybevetve egy kellemes fotós délelőttöt töltöttem "északon" és még csak el sem áztam a zivataros időben.

4 megjegyzés:

  1. Szuper lett a beszámolód Endre ,Gratulálok .

    VálaszTörlés
  2. Nem sajnáltad a kalitkában lévő madarakat? Nem tudom megszokni ezt a "természetes rabtartást". Bár én is vágytam néha valami énekes madárkára, ami bent is szól, de úgy vagyok vele, mint a virágokkal, őket sem vágom le, hogy bent hervadozzanak egy pár napig, az túl nagy luxus.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ők tenyésztett madarak, nem érzik rabságnak az életüket, tehát nem kell sajnálni őket. A vadaspark állatainál már vannak kétségeim.

      Törlés