KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2014. július 22., kedd

Mostanában

Közeledik az üzekedés ideje, de mintha csak erőt gyűjtenének az őzek a nagy esemény előtt, nem nagyon mutatkoznak. A hajnali sétáim soványka eredménye csupán néhány hangulat fotó.


Egy érdekesség: őz helyett vaddisznót ugrasztottam fel olyan környéken, ahol azelőtt még sohasem láttam.


A szigeten is csak egy pillanatra állt fel jöttömre egy távoli suta. 


A következő két képet autóból készítettem, csak úgy unaloműzésből.



Tudom, hogy a fenti képekkel nem dicsekedhetem, de legalább színesek! :)
Közelebbi fotókhoz csupán az itatóm jelenti pillanatnyilag az egyetlen lehetőséget. Karvaly veszély ide vagy oda, a nagy hőség és szárazság a pocsolyámhoz kényszerít néhány szomjas madárkát. Sok fajjal nem büszkélkedhetek, csak cinegék, meggyvágók és galambok merészkednek a vízhez.














A vízben hagyott tollaikból tudom, hogy a karvalyok naponta betérnek, de látogatásuk rendszertelenné vált. Egyik nap a hímmel szokatlanul későn találkoztam. Egyenesen a vízbe szállt, alapos fürdőt vett, aztán sietősen távozott.  Tudom, hogy a karvalyok miatt maradnak távol a kicsi madarak, mégis örülök a szép ragadozók állandósuló jelenlétének. Azon viszont csodálkozom, hogy egyetlen egyszer sem láttam támadni, vagy zsákmánnyal betérni őket. Látszatra békés madarak, legalábbis a jelenlétemben rendesen viselkednek.:)










Ha mostanság ritkán terem is az olyan fotó, amely újdonság, vagy amellyel igazán elégedett lehetek, a velük kapcsolatos élmények kárpótolnak. És azok nekem már fontosabbak és maradandóbbak a képeknél...

2 megjegyzés: