KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2017. február 6., hétfő

A váratlanra várva

A kemény hidegek idején a turai kertek fenyőfái a rájuk fagyott zúzmarától, hótól fehérbe öltöztek, mintha csak valamely északi tájról csöppentek volna ide. Gyönyörködtem bennük és azon törtem a fejem, hogyan kellene lefotóznom egyiket, másikat, úgy hogy mutasson is? 
Egyik nap hazafelé autóztam a lestől és éppen az egyik ház díszeit, két egymáshoz közel magasra nőtt lucfenyőt csodáltam, amikor a szemem láttára egy vörös vércse szállt le egyikük ágára. Fotózni való csodás pillanat, de a gépem a csomagtartóban pihent! Fékezés, óvatos kicsusszanás az ülésből, pár lépés a kocsi mögé, csomagtér felnyitás... végtelennek tűnő másodpercek, amíg a gép a kezembe került. A madár még ott ült, de egy villanydrót éppen belógott. Kis helyezkedés és végre a kattintás...


... aztán a következő pillanatban már szárnyra is kapott a szép kis ragadozó madár.



Így esett, hogy váratlanul egyszerre fényképeztem egy itthon telelő vércsét és egy hóval megrakott fenyőt. 
Ezután sok időt töltöttem a lesemben, tudat alatt talán a téli bundás szép rókára vártam. Az persze nem jött és még az ölyvek is cserben hagytak. Viszont a hóval együtt kis énekesek kezdtek szállingózni.

Erdei pinty

Mezei veréb
Csuszka
Szajkó
Jött az enyhülés, majd az eső. A les üvegének párásodásával sokat küzdöttem, kevés eredménnyel. Aznap ölyvek helyett csak egy fakopáncs látogatott meg.



Egyik nap aztán kiderült az ég és szép fényekben várhattam a madárkákat. Unaloműzés gyanánt még a cinkéket sem átallottam lefotózni.

Széncinege
Kékcinege
A régen látott tengelicnek nagyon megörültem. Évek óta nem jött az etetőmre. Csak egy pillanatra ült meg előttem és már repült is tovább.

Stiglinc, vagy tengelic
A hóban pintyek, zöldikék keresgélték az elhullott magokat.


Az első igazi téli vendég, egy fenyőpinty kukoricát majszolgatott előttem.

Fenyőpinty
Az erdei pintyek már ismerősként jöttek és táplálkoztak.


A zöldikék egyenesen az etetőbe ültek, csak egyikük jött le a hóra.


A szépséges hím fenyőpinty többször visszatért.


A szajkók szokásuktól eltérően furcsán tartózkodóak voltak. Csak egyikük szállt le a kukoricához.


Legközelebb  a hó már csaknem teljesen elolvadt. A zöldikék tízesével rohamoztak és valósággal megszállták az etetőt. Egyik takarta a másikat. Alig sikerült magányos példányt elcsípnem. Ez itt egy tojó...


... ez meg egy hím.


A fakopáncs tojó szemenként hordta el a szotyit. 


Egyet felkapott, máshová vitte elfogyasztani, majd jött a következő fordulóra.


Ezzel a mostanában készült, megosztható képeim végére értem. Némi fanyalgással nézem őket: ezekért ültem több alkalommal összesen legalább tizenkét órát a lesemben? Hiszen kezdőként némi túlzással egy délután több fotót készítettem, több fajról és talán jobbakat is! 
Nem, nem ezekért várakoztam, hanem a váratlanért, mint az a fenyőfára szállt vércse, az apró csodáért. A meg nem jelent karvalyért, héjáért, az őzekért, a rókáért. Mert meg kell adni az esélyt, hogy megtörténjék a valószínűtlen. 
Jelen kell lenni a természetben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése