KEDVES LÁTOGATÓ! ÜDVÖZLÖM ÖNT! NEVEM

Saját fotó
Lakhelyem: Szigetmonostor és Tura, Pest megye, Hungary
Nyugdíjas vegyészmérnök vagyok, aki öregségére a természetben (és a fotózásban) leli örömét. Hogy miért? Az okot legkedvesebb költőm, Áprily Lajos csodálatosan szedte versbe. "Ámulni még, ameddig még lehet,/ amíg a szíved jó ütemre dobban,/ megőrizni a táguló szemet,/ mellyel csodálkoztál gyerekkorodban./ Elálmélkodni megszokottakon:/ az andezitre plántált ősi váron,/ virágokon, felhőkön, patakon,/ az azúrban kerengő vadmadáron,/ a csillagon, ha végtelen terek/ hajítják át a késő-nyári égen./ S ámulva szólni: Most voltam gyerek./ S vén volnék már – s itt volna már a végem? /" ( Remélem, hogy lesz még időm a természet néhány csodájának felfedezésére.)

2016. november 15., kedd

A piros bogyós ág

A minap az országút mellett egy gyönyörű csipkebokorra leltem. Levelek nélkül, csupán piros bogyókkal gazdagon megrakva pompázott. De jó lenne ez a lesemnél, behavazva, miközben fenyőrigók, netán csonttollúak szállnak rá!
Álmodik a nyomor... - hűtöttem le elszabadult képzeletemet. Egy ágat mindenesetre magammal vittem, hogy legalább cinegével fotózhassam.
Igen ám, csakhogy a madárkák nem akartak jönni. Már egy órája leselkedtem egymagamban. Végre meghallottam az apró szárnyak közeledő surrogását. Két széncinege landolt, felkaptak egy-egy magot és már indultak is ... amikor villámként csapódott be közéjük egy karvaly. Elvétette a támadást, a cinkék elrepültek és a ragadozó a földre huppant a les ablaka alatt. Felálltam, hogy láthassam. Egy szép hím nézelődött odalent kissé kábán, mint aki nem érti, hogy mi történt? 
Lassan felocsúdott és nagy megkönnyebbülésemre a fotózhatatlan helyről felült az etetőre.


Gyorsan ráközelítettem ... 


... és már akkor elégedetten állapítottam meg, hogy a piros bogyók csuda jól mutatnak a háttérben.


Talán, hogy csúfos kudarcát leplezze, úgy tett, mint aki csak inni jött és átlendült a víz mellé.



Onnan a szemben lévő ágra ugrott és ott egyensúlyozott.


Pipaszár láb, gyufaszál ujjak és az egyik talán törött lehet?


Kicsit tétovázott, mialatt én visszazoomoltam, hogy a tükörképe is beleférjen.


Talán most járt nálam először ez a madár, mert nem ismerhette a víz mélységét. Ide-oda forgolódott.



Aztán beugrott a jéghideg vízbe! Brrrr! 


A vízben még körülnézett, hogy akad-e mégis valami levadászható madárka?


Miután ilyet nem látott, szomját kezdte csillapítani.


A kortyolgatás közben sorozatban nyomtam a gombot, hogy minél érdekesebb pózokat kapjak el.







Az ivásból lassan fürdés lett. Néhányszor megmerült, majd lerázta magáról a vizet. Az alábbi képen látszik, hogy már kezdett "becsavarodni".


És mielőtt teljes lett volna a wellness élmény, elrepült felette az érkező egerészölyv, amitől fürdővendégem úgy megijedt, hogy éleset füttyentve felvágott a levegőbe és eltűnt. Így ért véget a karvaly váratlan , de nagy örömöt okozó látogatása. 
Ragadozó helyett ragadozót kaptam, de nem örültem a cserének. Főleg azért nem, mert az ölyv nem sokat mutatott, csupán egy helyben állva falta a csali húst. Zavartalanul tehette, mert vetélytársa nem mutatkozott.


Amikor az utolsó falat is elfogyott, távozási szándékát félreérthetetlenül jelezte.


 Gyámoltalan társa csak sokára érkezett és a húsnak csupán hűlt helyét találta.


A ragadozókon kívül más madarak is jártak nálam, méghozzá szép számban. Nyáron nem volt olyan forgalom az itatómnál, mint most. Igaz, a fényviszonyok sokat romlottak közben. 

Léprigó
Léprigó
Feketerigó
Fakopáncs
Kékcinege
Királyka
Csíz
A piros bogyók más képeken is jó szolgálatot tettek.




Ökörszem

A nap sztárja vitathatatlanul a hím karvaly volt, ezért az ő portréjával fejezem be ezt a bejegyzést.


Soha rosszabb lesezésem ne legyen, mint ez a délután volt! Talán a csipkebokor díszes ága hozott szerencsét?

6 megjegyzés:

  1. Fantasztikus élmény, fantasztikus fotók. Remek leírás. Gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a gratulációt kedves Csillagjegy, Örülök, hogy tetszik a bejegyzésem.

      Törlés
  2. Nagyon jók!
    Én nem félek, hogy kifogysz a jó ötletekből, csak így tovább :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszettek a képek. Majd csak kieszelek még valamit...

      Törlés
  3. Fantasztikus fotósorozat! Egyszerre ennyi szép madarat lencsevégre kapni... Minden elismerésem. Úgy látszik a kitartás meghozza gyümölcsét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a jó véleményét kedves Valéria. A kitartás mindig meghozza a gyümölcsét. Ezt Ön is tapasztalatból tudhatja.

      Törlés